جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۲۳۹
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۲۵

فکرشهر: نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی گفت: وزیر نیرو دستور تسریع در ساخت آبشیرین‌کن هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعبی دلوار را صادر کرد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سید کمال الدین شهریاری در نشست بررسی وضعیت آب در دشتی و تنگستان اظهار داشت: ۹۵ درصد آب شرب استان بوشهر از جمله شهرستان‌های دشتی و تنگستان از خارج استان تامین می‌شود.

وی با اشاره به اینکه میزان ورودی آب شرب استان بوشهر طی ۱۰ سال اخیر هیچ گونه افزایشی نداشته است، خاطرنشان کرد: این درحالی است که در فصل تابستان نیز حدود ۴۰ درصد حجم ورودی آب استان بوشهر کاهش می یابد.

شهریاری اضافه کرد: مردم خصوصاً اهالی روستاهای نوار ساحلی تنگستان و دشتی و بخش مرکزی تنگستان دچار بحران جدی و وضعیت اسفباری در زمینه تامین آب هستند و هر چند روز تنها دو ساعت آب در شبکه وجود دارد.

نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: به منظور کاهش بحران موجود، حدود سه سال است که مجوز احداث یک دستگاه آب شیرین کن ۷۵۰۰ متر مکعبی در نوار ساحلی شهرستان تنگستان و بخش دلوار صادر شده است.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود بحران شدید آب، اعتصابات مردمی، پیگیری‌های مستمر و کلنگ‌زنی این پروژه توسط سرپرست وقت وزارت نیرو در سال گذشته هیچ اقدام موثری برای عملیات اجرایی انجام نشده است.

شهریاری تصریح کرد: انتظار ما از وزارت نیرو این بود که در زمینه اجرای این طرح مهم اقدامات لازم صورت گیرد و در مذاکرات و نامه‌نگاری‌های صورت گرفته بر تسریع در اجرای این طرح تاکید داشتیم.

وی افزود: در همین راستا وزیر نیرو برای تسریع در انجام پروژه احداث آبشیرین‌کن هفت هزار و ۵۰۰ مترمکعبی دلوار دستورات لازم را صادر کردند و امیدواریم به زودی شاهد تحقق آن باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر