پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۲۴۵
شنبه ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۹

فکرشهر: قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در امور مشارکت‌های اجتماعی گفت: پیشگیری از اعتیاد نیازمند یک جنبش مدنی به همراه ایجاد حساسیت در بین مردم و مسؤولان است.

به گزارش فکرشهر به نقل از فارس، حیدر عزیز نژاد صبح امروز در پنل گفتگوی دانشجویی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اظهار داشت: فرهنگ‌سازی و آگاهی رسانی مهم‌ترین راه برای پیشگیری از اعتیاد است اما قبل از همه حساس سازی مقوله اعتیاد و مبارزه با آن در بین مدیران و مسؤولان استانی و کشوری ضروری است.

قائم‌مقام رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در امور مشارکت‌های اجتماعی با اشاره به آمار بالای مبتلایان به اعتیاد تصریح کرد: رشد قابل‌ اعتنای کشت مواد مخدر در کشورهای همسایه و به ویژه افغانستان زنگ خطری جدی برای مردم و به خصوص نسل جوان است.

وی بابیان اینکه تقدیم چهار هزار شهید مبارزه با مواد مخدر در بین تلاشگران نیروی شریف انتظامی به عنوان نماد اهتمام حافظان امنیت برای جلوگیری از شیوع و گسترش مصرف مواد مخدر است خاطرنشان کرد: جامعه دانشگاهی می‌تواند بستری مناسب جهت بررسی پیشگیری از این بحران خانمان‌سوز در بین دانشجویان ایجاد کند و این مقوله حساس را مورد تحلیل و واکاوی قرار دهد.

رویکرد معاونت فرهنگی و دانشجویی در بحث آسیب‌های اجتماعی رویکردی کاملاً پیشگیرانه است

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر نیز گفت: پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بین دانشجویان، از اولویت‌های معاونت فرهنگی و دانشجویی است و رویکرد این معاونت در این خصوص کاملاً پیشگیرانه است.

اکرم فرهادی با اشاره به گستردگی و پیچیدگی آسیب‌های اجتماعی و بروز آن در بین دانشجویان، گفت: برگزاری سلسله نشست‌هایی با محوریت بررسی آسیب‌های اجتماعی در دانشگاه‌ها و به خصوص خوابگاه‌های دانشجویی امری ضروری و بسیار اثربخش است.

معاون فرهنگی و دانشجویی در ادامه افزود: مقوله اعتیاد به مواد مخدر بحران مدرنیته در سراسر جهان است و راه مقابله با این بحران آگاه کردن نسل جوان با تبعات این آسیب بزرگ اجتماعی است، کارگاه‌ها و نشست‌های تخصصی جهت پیشگیری می‌تواند بسیار مؤثر آگاهی‌بخش باشد.

پنل گفتگوی دانشجویی پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با تأکید بر اعتیاد به همت معاونت فرهنگی و دانشجویی و با همکاری معاونت اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سالن اندیشه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برگزار شد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر