يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۵۸۱
سه‌شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۵

فکرشهر:  امام جمعه بردخون گفت: نشاط وقتی در جامعه ایجاد می شود که مشکلات و معضلات و موانع در جامعه رفع شود و فساد و فاصله طبقاتی، اختلاس و احتکار و گرانی در جامعه نباشد.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدحسین رکنی حسینی در دیدار مسئولان بردخون با گرامیداشت ایام دهه فجر و تقدیر از تلاش های همه مدیران اظهار داشت: هدف از انقلاب اسلامی رسیدن کشور و ملت به استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بوده که استقلال در همه عرصه ها بویژه فرهنگی، اقتصادی و سیاسی مهم ترین است.

امام جمعه بردخون با بیان اینکه ملت ایران برای رسیدن به استقلال بهای سنگینی پرداخته، افزود: برخی از کشورهای بزرگ دنیا حتی اروپا در مقابل آمریکا استقلالی ندارند و در همه زمینه ها وابسته و متکی به این کشور هستند و تنها کشور اسلامی ایران بدون واهمه از قدرت های جهانی به راه خود ادامه می دهد.

وی اضافه کرد: در ۴۰ سال گذشته در برابر همه تحریم ها و تهدیدها ایستاده ایم و تسلیم آمریکا نشده ایم و با قدرت به سوی آینده روشن و تحقق اهداف نظام اسلامی حرکت می کنیم.

رکنی حسینی هدف از انقلاب اسلامی را جایگزینی ارزش ها به جای ضد ارزش ها دانست و گفت: بزرگ ترین رسالت دولتمردان و مسئوولان و متولیان فرهنگی فرهنگ سازی در همه زمینه ها است زیرا اگر فرهنگ سازی نباشد دچار مشکل می شویم و بدون فرهنگ سازی نمی توانیم مانع تخلف شویم.

امام جمعه بردخون ابراز داشت: با معرفی درست و صحیح فرهنگ اسلامی توسط متولیان فرهنگی، اهداف انقلاب اسلامی عملی می شود هرچند در ۴۰ سال گذشته در زمینه فرهنگی خوب عمل نکرده ایم و ضعیف بوده ایم.

وی با انتقاد از برخی هنجارشکنی ها در جامعه اظهار کرد: بی حجابی و بدحجابی، بی تفاوتی و عدم مسئولیت پذیری خانواده ها و متولیان فرهنگی باعث شده فرهنگ غربی در کشور جایگزین شود.

رکنی حسینی افزود: قدرت های جهانی برای رسیدن به اهداف خود و تسلط بر کشور ما از راه فرهنگ وارد شده اند و ریشه انقلاب اسلامی را هدف گرفته اند اما انقلاب اسلامی از فرهنگ عاشورا و کربلا الگو گرفته و امام راحل نیز از این مسیر وارد شد و به هدف رسید.

امام جمعه بردخون ادامه داد: متاسفانه شاهدیم که عده‌ای به نام شادی و نشاط و مقابله با آسیب های اجتماعی منکرات و بی حجابی را ترویج می دهند هرچند قرآن و دین با شادی و نشاط مخالف نیست چرا که شادی حق مردم است اما بی حجابی و بدحجابی و ترویج فرهنگ غربی مانع آسیب ها نخواهد شد و با ترویج آسیب های اجتماعی نمی توان به جنگ آسیب ها رفت.

وی بیان کرد: شادی و نشاط وقتی در جامعه ایجاد می شود که مشکلات و معضلات و موانع در جامعه رفع شود و فساد و فاصله طبقاتی، اختلاس و احتکار و گرانی  در جامعه نباشد.

رکنی حسینی گفت: امنیت اجتماعی وقتی ایجاد می شود که حقوق های نجومی و فساد اداری نباشد در غیر این صورت شادی و نشاط معنایی ندارد و این کارها موقتی و زودگذر است.

امام جمعه بردخون با بیان اینکه از همه مسئولان فرهنگی می خواهیم در راستای تثبیت فرهنگ ناب اسلامی قدم بردارند، عنوان کرد: تنها راه رسیدن به استقلال فرهنگی و سیاسی و اقتصادی پیروی از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی و ترویج ارزش های اسلامی در جامعه است.

وی گفت: قدر انقلاب را بدانیم و به دوران قبل از انقلاب برنگردیم زیرا ملت ایران برای رسیدن به استقلال شهید داده و نباید بگذاریم عده ای از سر بی توجهی برنامه هایی در دهه فجر اجرا کنند که شایسته نیست چرا که این دهه ایام معرفی امام و دستاوردهای انقلاب و ارزش های اسلامی است و باید برنامه ها مطابق با ارزش ها اجرا شود و از ضدارزش ها دوری کنیم.

رکنی حسینی ادامه داد: عده ای فکر می کنند روحانیت با شادی مردم مخالف است در صورتی که دین نیز با شادی مخالف نیست و می توان با اجرای مسابقات ورزشی و فرهنگی شادی را در میان مردم زنده کرد و با حمایت از ورزش و تیم های ورزشی شادی مردم را چند برابر کنیم.

در این دیدار بخشدار، رئیس اداره آموزش و پرورش، دبیر ستاد دهه فجر و مدیرعامل تعاونی صیادان به ارائه گزارش و فعالیت های حوزه کاری خود پرداختند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر