جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۲۸۳۶
سه‌شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۱۵

فکرشهر: رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دیر گفت: با توجه به حوادث متعدد سال‌های اخیر از سیل وسیش و زلزله در شهرستان دیر احداث انبار امدادی یک ضرورت است که از خیرین محترم درخواست داریم جهت ساخت همکاری کنند.
به گزارش فکرشهر از فارس، مهدی نظامیان اظهار داشت: جمعیت هلال احمر به عنوان یک نهاد مردمی و داوطلب‌محور، بعد از انقلاب اسلامی در صحنه‌های متعدد اثرات برجسته‌ای از خود بر جای گذاشته است که نمونه بارز آن در جنگ تحمیلی هشت ساله بود که صحنه‌های ماندگاری از امدادگری را در تاریخ ثبت کرده و گواه آن 489 شهید امدادگر می‌باشد.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دیر افزود: هلال احمر یک نهاد مردمی همواره با تلاش و کوشش در کنار مردم بوده و در سیل، زلزله، حوادث جاده‌ای و دریایی و کوهستان و همچنین با فعالیت‌های بشردوستانه، عام‌المنفعه با کیفیت و ماندگار در جامعه تأثیرگذار بوده و است.

وی بیان کرد: آموزش عمومی امداد و کمک‌های اولیه، توسعه خانه‌های هلال، جذب اعضاء و خیرین و بهره‌مندی از خدمات و توانمندی‌های آنان، امداد و نجات و تقویت لجستیک و بالا بردن تیم‌های امداد و نجات از اولویت مهم مد نظر جمعیت هلال احمر می باشد.

آموزش هزار و882 نفر در سال جاری

نظامیان  اضافه کرد: امسال در سطح مدارس، دانشگاه‌ها، مدرسه علمیه، مساجد، ادارات و اماکن عمومی تعداد هزار و 882 نفر از آموزش‌های امداد و کمک‌های اولیه و طرح خادم(خانواده آماده در مخاطرات)بهره‌مند شده‌اند که نسبت به سال گذشته 20 درصد رشد داشته است.

وی ابراز کرد: در حال حاضر تعداد 15 پایگاه امداد و نجات هلال احمر در استان بوشهر وجود دارد که دو پایگاه امداد و نجات دریایی و جاده‌ای در شهرستان دیر نیز به صورت شبانه‌روزی فعالیت می‌کنند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دیر با بیان اینکه در حال حاضر تعداد چهار تیم امداد و نجات دریایی، جاده‌ای، آواربرداری، کوهستان و اسکان اضطراری در شهرستان دیر فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: پایگاه امداد و نجات دریایی شهید عباس بکران در اسکله صیادی دیر از ابتدای سال جاری تاکنون در پنج حادثه دریایی امداد رسانی داشته که شش نفر مصدوم نجات یافته‌اند، همچنین عملکرد پایگاه امداد و نجات جاده‌ای جاشک یادمان شهید احمد احمدی‌نیا نیز 33 حادثه دیده، 30 مصدوم  و یک نفر نیز رهاسازی بوده است.

این مقام مسؤول افزود: خانه هلال با محوریت داوطلب محوری توسط اعضاء داوطلب و خیرین با همکاری بخشداران، دهیاران و شوراهای اسلامی فعالیت می‌نمایند و اکنون جمعیت هلال احمر شهرستان دیّر دارای پنج خانه هلال در بخش‌های آبدان و بردخون، شهرهای دیر و بردستان و روستای وحدت‌آباد می‌باشد که خدمات بسیار ارزنده و تأثیرگذاری در بحث آموزش امداد و کمک‌های اولیه، تشکیل تیم‌های واکنش‌سریع و انجام فعالیت‌های بشردوستانه انجام داده‌اند.

عضویت 5600 نفر در جمعیت هلال احمر شهرستان دیر

وی یادآور شد: عضوگیری از علاقه‌مندان از سنین پنج سال به بالا ابتدا در کانون غنچه‌های هلال شروع و بعد در شاخه دانش‌آموزی، دانشجویی، حوزه‌های علمیه و عرصه حوزه داوطلبان و امدادی ادامه خواهد داشت و هر ساله فراخوان عضویت توسط هلال احمر صورت می‌پذیرد که در سال 97 تاکنون تعداد 250 نفر در شاخه آزاد، 450 نفر دانش‌آموز در سطح مدارس، 20 نفر در مدرسه علمیه و 450 نفر در حوزه غنچه‌های هلال(مهدکودک‌ها ) عضو شده‌اند.

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دیر ادامه داد: تعداد 750 نفر داوطلب از سنین 29 سال به بالا عضو داوطلب این جمعیت هستند و تعداد 300 نفر امدادگر و نجاتگر در قالب تیم‌های عملیات امداد و نجات در سطح شهرستان به عضویت این جمعیت در آمده‌اند که مجموعا تعداد پنج هزار و 600 نفر عضو جمعیت هلال احمر شهرستان دیر هستند و این آمار نشان‌دهنده رشد جوانان در جمعیت هلال احمر می‌باشد.

نظامیان با اعلام این که سعی و تلاش ما این بوده که همه جا از جمله در حوزه جوانان در عرصه‌های فعالیت بشردوستانه و عام‌المنفعه از ایام نوروز گرفته تا ارائه خدمات اجتماعی، فرهنگی، دینی در شهرستان دیر فعال باشیم، افزود: شاخص‌ترین برنامه‌های جوانان، آموزش و اجرای طرح دادرس(دانش‌آموز آماده در روزهای سخت) است که با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان هر ساله انجام می‌شود.

وی گفت:کانون غنچه‌های هلال فعالیت‌های امدادی و عام‌المنفعه و با کیفیت را هر ساله انجام می‌دهند و در حوزه داوطلبان نیز از آغاز سال طرح ‌های فرشتگان رحمت، همای رحمت در ماه مبارک رمضان، ارمغان مهر،کاروان‌های سلامت و ارائه خدمات حمایتی به نیازمندان و خدمات دیگر ادامه دارد.

تقویت لجستیک و بالا بردن سطح توانمندی‌های امدادی

رئیس جمعیت هلال احمر شهرستان دیر بیان داشت: در راستای تجهیز پایگاه امداد و نجات دریایی یک فروند قایق امداد و نجات با همت فرمانداری و جمعیت هلال احمر استان بوشهر در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی به جمعیت هلال احمر شهرستان تحویل داده شد، همچنین یک خودروی نجات با تجهیزات کامل رهاسازی شامل ست‌های هیدرولیک نجات، ست پنوماتیک، تجهیزات نجات در آوار و نجات در اطفای حریق بزودی تحویل می‌گیریم.

خیرین در  ساخت انبار امدادی کمک کنند

وی تأکید کرد: با توجه به حوادث متعدد از سیل تا سیش و زلزله که در سال‌های اخیر در شهرستان دیر رخ داده است، بنابراین وجود انبار امدادی یک ضرورت و از اولویت‌های مهم ما در شهرستان دیّر است که از خیرین محترم درخواست داریم جهت ساخت آن با این نهاد مردمی و عام‌المنفعه همکاری نمایند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر