سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۰۳۱
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۷:۰۱

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر با بیان اینکه ۱۲۵ حامی ایرانی مقیم خارج کشور از ایتام بوشهری حمایت می‌کنند گفت: یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از طریق موسسه خیریه به ایتام تحت حمایت استان بوشهر کمک شد.

به گزارش فکرشهر از تسنیم،  احمد لطفی عصر امروز در نشست با کارگروه رسیدگی به ایتام نیازمند استان بوشهر با اشاره به اقدامات انجام شده در زمینه جذب حامیان مقیم خارج کشور در طرح اکرام ایتام و فرزندان محسنین این نهاد اظهار داشت: با توجه به اینکه بسیاری از هموطنان در کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس اقامت دارند مایلند به هموطنان خود در کشور کمک کنند که این کار از طریق جذب و عضویت حامیان در موسسه خیریه کافل‌الیتیم انجام می‌شود.

وی با تاکید بر استفاده از خیران خارج از کشور در رسیدگی به ایتام استان افزود: کمیته امداد استان بوشهر تلاش دارد تا از طریق رابطان، معتمدان، افراد سرشناش و کسانی که فامیلی در خارج از کشور دارند ارتباط برقرار کند تا در نتیجه ایتام نیازمند از خدمات و کمک‌های نقدی و غیرنقدی این حامیان خارجی بهره‌مند شوند.

لطفی بیان کرد: در این زمینه تاکنون بسیاری از حامیان مقیم خارج از کشور با تماس از طریق شبکه‌های ارتباطی کمک‌های مادی و معنوی خود را به فرزندان نیازمند تحت حمایت کمیته امداد پرداخت کردند.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر خاطرنشان کرد: در این رابطه 125 حامی مقیم خارج از کشور از طریق موسسه خیریه کافل الیتیم حمایت از 120 فرزند یتیم و غیریتیم نیازمند تحت حمایت کمیته امداد را در بوشهر بر عهده گرفتند و در طول سال کمک‌های خود را به آنها پرداخت می‌کنند.

وی از پرداخت 1.5 میلیارد ریال به ایتام استان بوشهر خبر داد و خاطرنشان کرد: این حامیان علاوه بر اینکه در نیمه نخست امسال یک میلیارد و 500 میلیون ریال از طریق موسسه خیریه کافل الیتیم به ایتام تحت حمایت استان کمک کردند، در زمینه ساخت مسکن، کمک‌های درمانی و جهیزیه نیز به مددجویان مساعدت کرده‌اند.

 لطفی با تاکید بر اینکه کمیته امداد تمام تلاش خود را به کار بسته تا بتواند مروج کارهای نیک وخداپسندانه باشد، تصریح کرد: با تلاش‌های این نهاد شاهد هستیم که خیران خارج از کشور نیز برای همراهی با طرح‌های این نهاد اعلام آمادگی می‌کنند.

وی با بیان اینکه طرح اکرام ایتام به عنوان یک طرح موفق کمیته امداد با استقبال خوب حامیان همراه بوده است، افزود: در کمیته امداد استان بوشهر 7 هزار و 524 فرزند ایتام و محسنین در طول سال از حمایت‌های مالی و غیر مالی 8 هزار 672 حامی بهره مند می‌شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر