چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۱۴۲
چهارشنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۲:۰۶

فکرشهر: مدیرکل آموزش و پرورش استان با انتقاد از نگاه مصرف گرایانه به تعلیم و تربیت گفت: آموزش و پرورش یک سازمان هزینه بر نیست بلکه محلی برای سرمایه گذاری است.
به گزارش فکرشهر از فارس، ناصر کرمی صبح امروز در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان عسلویه در سالن کنفرانس فرمانداری عسلویه اظهار داشت: توسعه و پیشرفت در آموزش و پرورش، نیازمند تغییر رویکرد اساسی در همه نگاه گروه‌های مختلف جامعه است و باید به آموزش‌و‌پرورش به عنوان سرمایه توجه کرد.

مدیرکل آموزش‌و‌پرورش استان با انتقاد از نگاه مصرف گرایانه به تعلیم و تربیت گفت: آموزش‌و‌پرورش یک سازمان هزینه‌بر نیست بلکه محلی برای سرمایه گذاری است. آموزش نیروهای انسانی در آموزش‌و‌پرورش، دانش آموزان و همچنین بعد سخت افزاری از موضوعات مهم طرح است.

کرمی با اشاره به تربیت نیروی انسانی ماهر در بخش صنعت عسلویه تصریح کرد: توانمندسازی نیروی انسانی باید از دوره پیش دبستانی در سطح شهرستان شکل بگیرد و آموزش‌و‌پرورش در این مسیر نیازمند همراهی عموم است و به تنهایی نمی‌تواند هدفی را محقق کند.

وی ابراز داشت: تاسیس هنرستان فنی یکی از اقدامات مهمی است که می‌تواند در تربیت نیروی انسانی مورد نیاز بخش صنعتی کمک بزرگی به اشتغال جوانان بومی کند و باید با نگاه ویژه‌ای این موضوع دنبال شود تا این دغدغه مهم رنگ واقعیت به خود بگیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت: امروز کمبود مشارکت بخش خصوصی در آموزش‌و‌پرورش شهرستان عسلویه به عنوان یک کمبود اساسی دیده می شود که نیازمند مشارکت سرمایه‌گذار بخش خصوصی دراین  شهرستان است تا شاهد تقویت رشد کیفی بهتری باشیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح نخبه‌پروری  و تقویت بنیه علمی مناطق نفت‌خیز در استان بوشهر مرهون تلا‌ های نماینده حوزه جنوب استان در مجلس شورای اسلامی است که در چهار شهرستان جنوبى استان در حال انجام است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر