جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
اختصاصی فکرشهر/ به بهانه ی یک سالگی فعالیت چهارمین دوره ی شورای شهر برازجان:
فکرشهر: بر همین اساس و برخلاف همیشه که از کارشناسان خواسته می شد عملکرد شورا را ارزیابی کنند، با تک تک اعضای شورای شهر برازجان تماس گرفتیم و با طرح سه سوال ...
کد خبر: ۵۳۳۸
چهارشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۲

فکرشهر: یک سال تمام از آغاز کار رسمی دوره ی چهارم شورای اسلامی شهر برازجان می گذرد. دوره ای که از روزهای بعد از انتخابات وجود برخی اختلافات در آن مشخص و از 12 شهریورماه 1392 و با انتخاب هیات رییسه، حضور دو گروه و جریان فکری در آن تثبیت شد؛ دو دسته ای که هر چند در برخی از موارد یک صدا می شدند، ولی پاره ای از مواقع، مصوبات را به چالش می کشیدند.

در طول این یک سال، فکرشهر بنا به رسالت رسانه ای، فرهنگی و اجتماعی خود با وجود مغایرت برخی تصمیمات و مصوبات این شورا با نظر هیات تحریریه اش، سعی کرد همه ی اعضای را با یک دید نگریسته و نظراتشان را با رعایت اعتدال و بدون قضاوت و پیش داوری پوشش داده و با حفظ حرمت ها، از دامن زدن به اختلافات جلوگیری نموده و اتفاقات و تصمیمات اعضای شورای شهر را خارج از دیدگاه های شخصی و بدور از اقناع مخاطب، با مردم برازجان در میان بگذارد.

بر همین اساس و در آستانه ی یک سالگی فعالیت دوره ی چهارم شوراهای شهر و روستا، و برخلاف همیشه که از کارشناسان خواسته می شد عملکرد شورا را ارزیابی کنند، با تک تک اعضای شورای شهر برازجان تماس گرفتیم و با طرح سه سوال مرتبط به هم، از آن ها خواستیم عملکرد خودشان را بررسی نمایند؛ در ابتدای امر همه از این موضوع و سوالات مطروحه استقبال کردند ولی وقتی زمان تعیین شده برای پاسخگویی به سر آمد، تنها یک نفر به قولش وفا کرد و دیگر اعضا به علت یا بهانه مشکلات خانوادگی، گرفتاری شغلی و امثالهم، پا پس کشیدند و دو تن از اعضا نیز با وجودی که متن آماده شده را در دست داشتند، در آخرین لحظات از انتشار آن تا قبل از عصر چهارشنبه، 12 شهریورماه، پشیمان شدند؛ البته همگی قول دادند که پاسخ هایشان را تا آخر هفته برای انتشار تحویل دهند!

هرچند مشکلات شخصی و شغلی علت این امر از سوی 6 نفر از 9 عضو شورای شهر برازجان مطرح شد، ولی با توجه به شرایط موجود و اظهارات دو تن دیگر از اعضاء، به نظر می رسد انتخاب هیات رییسه ی جدید در نشست امروز شورای شهر برازجان، علت اصلی عدم همکاری آنان، علی رغم قول صد در صدی قبلی برای اظهار نظر، می باشد که احتمالا در مشورت های گروهی اتخاذ شده و نظر سنجی ما باعث گردیده در این مورد نیز اعضا به مصوبه ای غیر رسمی ولی مشترک برسند!

فکرشهر برای اطلاع از نظر مردم درباره ی عملکرد چهارمین شورای اسلامی شهر برازجان نیز یک نظرسنجی را در این پایگاه خبری تحلیلی قرار داده بود که در نهایت، 90 درصد مردم از عملکرد این دوره ابراز نارضایتی کرده و گزینه ی ضعیف را برای آن ها در نظر گرفته بودند.

سه سوال ما از اعضای شورای شهر برازجان عبارت بود از:
ـ عملکرد شخصی خود و کل شورا در یک سال گذشته را چگونه ارزیابی می کنید؟
ـ به شخص خود به عنوان عضو شورا و به کل شورا از 20 چه نمره ای می دهید؟
ـ به نظر شما مهم ترین تصمیمی که در این دوره از شورا اتخاذ شده، چیست؟
ولی همانطور که گفته شد، تنها یک عضو شورای شهر برازجان به انتشار نظراتش رضایت داشت و به قولش وفا کرد.

پاسخ های «بهادر قائدی برازجانی» به سوالات فکرشهر را در ادامه می خوانید: 

[[{"fid":"4158","view_mode":"default","fields":{"format":"default"},"type":"media","attributes":{"height":494,"width":700,"style":"font-size: 12.727272033691406px; line-height: 20.006303787231445px;","class":"media-element file-default"}}]]

با سلام و خدا قوت خدمت مجموعه فرهنگی فکرشهرهمانگونه که بارها عرض کرده ام، رسانه چشم بینای جامعه است؛ رسانه دیده بان مدیریت شهریست و سوالاتی که سرکار خانم محمدزاده فرد برای بنده درخصوص عملکرد شورای شهر ارسال کرده اند، حاکی از اهمیت موضوع می باشد.

ـ بنده با نیت خدمت رسانی به زادگاهی که تا همیشه وامدار آن هستم، پا به شورای شهر نهادم و البته مردم محترم برازجان، به این مخلص اعتماد کردند و انتخاب کردند. در سال اول از شورای اسلامی چهارم، بنده به عنوان سخنگو و رییس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا، مشغول به خدمت بودم. روند عملکرد خود را با توجه به تلاش هایی که در این یک سال به همراه دوستان محترم شورایی خود انجام داده ام، مثبت ارزیابی می کنم ولی ارزیابی اصلی و مهم، بر عهده ی مردم است. شورا نهادی مردمی است که وظیفه اش تفکر و نظارت است. شورای شهر اتاق فکر شهر است و تصمیماتی که در آن گرفته می شود، شاید سال ها بعد نمود پیدا کند. اختلاف سلیقه و نظر، اساس مردم سالاریست. در علم فیزیک به اثبات رسیده است که اصطکاک زمانی به وجود می آید که حرکتی صورت گرفته باشد. در تصمیم گیری جمعی نیز، بدین گونه است. شورای چهارم، با وجود تمام اختلافات و تنش ها، روندی رو به رشد داشته است؛ برخی از فعالیت های کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورا، جلسات متعدد با دانشگاهیان، اصناف، تهیه و تنظیم اساس نامه ی شورای محلات، پیشنهاد طرح برازجان شهر دوستدار کتاب، ساماندهی کیفیت خانه های بازی شهرداری، هم اندیشی با فعالان فرهنگی، انتخاب مشاوران کمیسیون فرهنگی و غیره می باشد.

ـ نمره کار بسیار سختیست. فرض بگیرید در سیستم آموزشی معلم کلاس نمره را به دانش آموز می دهد. خود دانش آموز نمی تواند و اگر بدهد منطبق بر احساس خواهد بود؛ به نظرم نمره ی عملکرد بنده و شورا را بایستی مردم عزیز دهند و آنان هستند که قضاوت می کنند. 

ـ مهم ترین تصمیم شورا را تهیه ی اساس نامه ی شورای محلات می دانم.

آرزوی شادی و موفقیت برای مردم عزیز شهرم دارم.
بهادر قائدی برازجانی ـ عضو شورای اسلامی شهر برازجان

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر