پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
در نماز جمعه کنگان، آبدان و سیراف مطرح شد؛
کد خبر: ۵۳۴۶۰
شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۳:۳۲

فکرشهر: ضرورت کنترل قیمت‌ها در بازار و تاکید بر لزوم توجه به جوانان و فراهم ساختن ازدواج آسان از نکات مهم مطرح‌شده در نماز جمعه کنگان، آبدان و سیراف بود.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، حجت‌الاسلام صادق عاشوری در نماز جمعه امروز سیراف اظهار داشت: در کنار همه گرانی‌های موجود افزایش قیمت افسارگسیخته خودرو از مشکلات مهم است.

وی افزود: اگر زمانی قشر مستضعف جامعه امید داشتند حداقلِ خودروها که همان پراید باشد را برای خود و خانواده تامین کنند اما امروز رسیدن قیمت پراید در بازار به ۵۰ میلیون تومان جزء آرزوهای دست نیافتنی شده است.

امام جمعه سیراف افزود: سوال بنده از دولت و مجلس اینست آیا کسی نیست که جلوی یکه تازی اینها را بگیرد؟ اتفاقاتی که امروز برای صنعت خودروسازی ما افتاده به علت سوءمدیریت کلان در این صنعت است.

وی ادامه داد: چرا با وجود تحریم ها ما به سمت بومی سازی قطعات و ساخت خودرو تمام ایرانی نرفتیم که امروز یک پراید ۵۰ میلیون قیمت داشته باشد.

عاشوری بیان کرد: تا اعتراض هم می کنیم افزایش قیمت ارز را پیش می کشند! این یعنی ما خودرو داخلی نداریم و بعد از ۴۰ سال از انقلاب اسلامی آقایان در خودروسازی و وزارت صنعت اهتمام ویژه به کوتاه کردن دست بیگانه از صنعت خودرو نداشته اند.

وی افزود: بنده اینجا از همین تریبون مقدس اعلام می کنم همانطور که بارها مقام معظم رهبری فرمودند باید به نیروهای داخلی اعتمادکرد؛ در هر صنعتی نیروهای جهادی،بسیجی و انقلابی وارد شدند ما موفق شدیم و خودکفا شدیم؛ لذا این صنعت مهم را نیز به دست نیروهای انقلابی بسپرید و شک نکنید که آنها که تونستند موتور موشک و هواپیما بسازند می توانند موتور و قطعات دیگر خودرو را بسازند!

عاشوریا فزود: از یک طرف احتکار خودرو در انبارها و کمبود دربازار ، از یک طرف امید به بیگانه و از طرفی دیگر دلال بازی  باعث شده امروز خودروسازی ما به این حال و روز بیفتد.

وی گفت: آنها که نمی توانند بروند کنار و کار را بدست آنهایی بسپرند که بارها فعل ما می توانیم را در عمل صرف کرده اند. انتظار داریم قوه قضاییه به جدّ ورود پیدا کند و حق مردم را بگیرد.

لزوم توجه بیشتر به جوانان

حجت الاسلام حبیب پهلوزاده در خطبه های این هفته آبدان اظهار داشت: امام  علی می فرماید: بداند خدایی که گنج های آسمان و زمین در دست اوست به تو اجازه دعا داده و اجابت آن را به عهده گرفته است. فرمان داده که او را بخوانی، و بین تو و خودش حجابی قرار نداده است. از گنجهای او چیزی را بخواه که کسی غیر او نمی تواند به تو عطا کند.

وی اضافه کرد: دوشنبه گذشته رییس جمهور سوریه پس از غلبه بر داعش در سفر به ایران با رهبر انقلاب دیدار داشتند. رهبر انقلاب فرمود: ایران و سوریه عمق راهبری یکدیگر هستند.

امام جمعه موقت آبدان بیان کرد: دشمنان نخواهند توانست نقشه های خود را عملی کنند. جنابعالی با ایستادگی به قهرمان جهان عرب تبدیل شده‌اید. سفر اسد در زمانی انجام شد که نشست ورشو شکست خورد، این سفر نشان از باطل شدن نشست ورشو دارد.

وی گفت: با استقامت سوریه و پیروزی ایران در این صحنه، تصور محور بودن امریکا در هم شکست و ملت های مسلمان دانستند که باید در مقابل استکبار حول محور وحدت ایستاد.

پهلوزاده اضافه کرد: امام خامنه‌ای در دیدار با مداحان فرمود: در این برهه بر خانواده تاکید کنید. ازدواج‌های سخت و دیرهنگام و فرزندآوری کم و ازدواج های سفید از کاری‌های دشمن است.

وی تصریح کرد: به پاکیزگی جوانان همت بگمارید که بهترین کار برای حفظ انقلاب است. دشمنان دین خدا همیشه بوده و هستند و خواهند بود. پرچمی که در نقاط مختلف جهان در مقابل انقلاب ایستاده همه یکی است.

پهلوزاده اظهار داشت:  کسی که در مجلس قسم یاد می‌کند که پاسدار نظام باشد، چرا قوه قضاییه را به سخره می گیرد. برخی وزرا به جای رفع مشکلات التهاب آفرین هستند.

لزوم مقابله با گرانفروشی

شیخ خلیل افرا در اهل سنت شهر کنگان با تاکید بر لزوم ترویج ازدواج آسان در بین جوانان، بخصوص دانشجویان اظهار داشت: ازدواج بر پایه ساده زیستی و دوری از تجملات بنا شده است و کانون‌های ازدواج آسان امکان برگزاری یک عروسی متوسط و آبرومند را برای زوج‌ها فراهم می آورند و یک کار بسیار خداپسندانه است و جلو اسراف را می‌گیرد.

وی فرار امروز جوانان از امر ازدواج را مشکلات اقتصادی عنوان کرد و گفت: متاسفانه با توجه به تغییر فاحش سبک زندگی جوانان در دهه های اخیر، جوانان ما حاضر نیستند با حداقل کنار بیایند و همین امر موجب بالا رفتن توقع‌ها و کاهش سنت ازدواج است.

افرا به برگزاری با شکوه مراسم ازدواج آسان ۸۹ زوج از برادران اهل تشیع و تسنن و تهیه جهیزیه برای نوعروسان اشاره کرد و ضمن ستایش این حرکت بزرگ، از دست‌اندرکاران این کار حسنه تقدیر و تشکر کرد.

امام جمعه اهل سنت کنگان ادامه داد: ازدواج و اشتغال مهمترین دغدغه‌های اجتماعی جوانان در جامعه است و باید این نگرانی‌ها با همت مسئولان حل شود.

وی ضمن تشکر از تلاش‌ها و  فعالیت‌های همگان در  فراهم کردن زمینه ازدواج آسان، قول مساعد نماینده مردم شهرستان کنگان و حوزه انتخابیه جنوب استان در فراهم کردن شرایط اشتغال مزدوجین اخیر را بسیار مطلوب دانست و گفت: اگر جوانان ما بدانند با ازدواج دغدغه اشتغال آنان حل می‌شود، هیچگاه درنگ نخواهند کرد.

افرا در خطبه دوم نماز به بحث گران‌فروشی و پایین آمدن قدرت خرید مردم اشاره کرد و گفت: گران فروشی امروزه یکی از معضلات اقتصادی و جدی جامعه ایران اسلامی است، مشکلی که هر چند گاهی بصورت فصلی و مقطعی بروز می‌کند.

وی نوسان قیمت‌ها را برای اقشار ضعیف نگران کننده خواند و گفت: متاسفانه در برخی مواقع ضریب رشد قیمت‌ها آنچنان بالا می‌رود که دهک‌های پائین جامعه عملا قید خرید و تهیه کالا را می‌زنند. با توجه به نزدیک بودن عید باستانی نوروز این فشار شایسته مردم شریف ما نیست.

امام جمعه اهل سنت کنگان سودجویی و سوء استفاده از وضعیت فعلی توسط عده‌ای را یکی از دلایل گران‌فروشی اعلام کرد و گفت: با کمال تاسف عده‌ای منفعت‌طلب برای کسب سود بیشتر تمام موازین شرعی و دینی و انسانی را زیر پا می‌گذارند که لازم است با آنها برخورد شود.

وی ضمن تاکید بر لزوم مهار و مقابله با گرانفروشی گفت: حصول توفیق حداکثری نیازمند همسویی و تعامل و هماهنگی سازنده همه دستگاه‌ها و نهادهای ذیربط است و متاسفانه تجارب تلخ عدم همکاری، منجر به متضرر شدن مردم بی‌گناه می‌شود.

افرا، تضعیف دولت را در شرایط کنونی زیبنده ندانست و گفت: باید برای مدیریت اوضاع در سطح بین المللی با عقلانیت اقدام کرد و در مسیر مواضع مقام  معظم رهبری حرکت کرد.

وی لزوم متحد بودن در مقابل توطئه های دشمنان را ضروری دانست و گفت: امروزه باید همگی بسیج شویم و علاوه بر حفظ انسجام ملی از مواضع دولت حمایت کنیم و با قدرت در صحنه بین المللی وارد شویم و در جهت رفع مشکلات جامعه اقدام کنیم و این یک ضرورت اجتناب ناپذیر است. انتقاد از عملکرد دولت خدای نکرده نباید به حفظ انسجام ما ضربه وارد کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر