پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۳۵۹۶
سه‌شنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۲

فکرشهر:  نماینده مردم شهرستان‌های دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی خواستار توسعه بیش از پیش پوشش تلفن همراه و اینترنت در این دو شهرستان شد.

به گزارش فکرشهر، سید کمال‌الدین شهریاری  گفت: پس از خصوصی سازی، ساختار تعریف شده برای ارائه خدمات عمومی اجباری تحت عنوان برنامه USO از سوی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ایجاد زیرساخت‌ها در مناطق روستایی و شهرهای کوچک به خوبی اجرا نشده است.

وی بیان کرد: اپراتورها نیز علیرغم تعهدات خود طی اصل ۴۴ قانون اساسی، بیشتر در شهرهای بزرگ ارائه خدمات می‌کنند و هیچ انگیزه‌ای برای رفتن به روستاها و پوشش شبکه در روستاها و شهرهای کوچک ندارند.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی افزود: در دو سال اخیر پیگیری‌های متعددی برای توسعه ارتباطات در دو شهرستان دشتی و تنگستان انجام شده است و حتی به طرح سوال ملی و منطقه‌ای از وزیر ارتباطات نیز منجر شد.

وی خاطرنشان کرد: به دنبال این پیگیری‌ها اپراتورهای ایرانسل و همراه اول، در دو سال اخیر با راه اندازی چندین آنتن bts در شهرها و روستاهای دشتی و تنگستان اقدام کردند که با پوشش نسبتاً مناسب و ارائه اینترنت ۳g و ۴g، جمعیت قابل توجهی از مردم شریف دو شهرستان از این خدمات بهره‌مند شدند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی افزود: با این وجود هنوز روستاها و مناطقی در دشتی و تنگستان از خدمات و پوشش مناسب تلفن همراه و اینترنت برخوردار نیستند.

وی با اشاره به بررسی آخرین وضعیت توسعه ارتباطات در جلسه اخیر خود با مدیر عامل شرکت مخابرات ایران تاکید کرد: تسریع در ایجاد شبکه اینترنت FTTX در شهرهای خورموج و اهرم، گسترش اینترنت ۴G و ۳G در روستاهای دشتی و تنگستان، حل مشکل آنتن دهی و پوشش تلفن همراه اول و مشکلات تلفن ثابت در مناطق روستایی و شهری مورد تاکید قرار گرفت.

نماینده دشتی و تنگستان در مجلس ادامه داد: این مشکلات با اعزام کارشناسان به دو شهرستان مجدداً احصا شوند و در اسرع وقت نسبت به تکمیل تعهدات مخابرات و توسعه زیرساخت‌ها اقدام شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر