جمعه ۰۴ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۲۶۲
يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۱۴

فکرشهر: مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: ۵۰۰ هزار مسافر و گردشگر در ایام تعطیلات نوروز از گشت های دریایی در این استان استفاده کردند.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری صدا و سیما، سیاوش ارجمند زاده افزود: این آمار در مقایسه با پارسال ۱۷ درصد کاهش داشت که عمده دلیل آن سیل استان‌های همجوار و شرایط نامساعد دریایی بود.

وی اضافه کرد: در راستای ایمن سازی و نظارت بر فعالیت شناورها امسال تلاش شد درکنار فعالیت‌های رسمی، تمام قایق و موتور لنج‌های دریایی داوطلب ارائه گشت‌های دریایی برای ارائه فعالیت ثبت‌نام کنند تا کار آنها در قالب تعریف شده انجام شود.

مدیرکل بنادر ودریانوردی استان یادآور شد: البته برخی شناورها در طرح ساماندهی ثبت نام نکردند که آمار استفاده مسافران از گشت‌های دریایی ارائه شده توسط آنها در گزارش نهایی لحاظ نشده است.

وی خاطرنشان کرد: در نوروز امسال ۲۹ کشتی و لنج تفریحی در سواحل استان بوشهر خدمات گردشگری دریایی به مسافران ارائه کردند.

ارجمند زاده تصریح کرد: صدور مجوز پس از بازرسی شناورها، الزام به همراهی دو قایق در کنار لنج‌های گردشگری، همراه داشتن جلیقه نجات، حضور ناجی غریق، نیروهای دریایی متخصص در هنگام پهلوگیری و جداسازی شناور، الزام به حضور شناور ناجی، گاردبندی اسکله‌ها، نصب حلقه‌های نجات و حضور مستمر گارد بندر از جمله فعالیت‌های صورت گرفته برای حفظ ایمنی گردشگران دریایی در ایام تعطیلات نوروز بود.

وی تاکید کرد: باتوجه به رضایت‌مندی و استقبال مسافران از گشت‌های دریایی، ایجاد زیرساخت‌های لازم و توسعه پایانه مسافری بوشهر امسال در دستور کار قرار گرفته است.

مدیرکل بنادر ودریانوردی استان با اشاره به برگزاری نشست‌های متعدد مسئولان این سازمان با دستگاه‌های مرتبط با گردشگری در سال 97 افزود: مهمترین دستاورد این نشست‌ها تفکیک محدوده‌های فعالیت قایق‌های تفریحی، جت اسکی و شناگاه‌ها بود که از لحاظ ایمنی کمک شایانی به فعالیت‌های گردشگری دریایی داشت.

وی ادامه داد: همچنین در کنار این مهم  پایانه مسافری گردشگری بوشهر نیز پارسال بازسازی و احیا و اسکله‌های پهلوگیری شناور از یک به سه پست افزایش یافت.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر