يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۴۳۱۸
دوشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۶:۲۶

فکرشهر: مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر از پرداخت ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات به دست مردم و کشاورزان این استان در سال ۹۷ خبر داد.

به گزارش فکرشهر به نقل از خبرگزاری صدا و سیما مرکز بوشهر، احمد لطفی در نشست با مدیر کل جهاد کشاورزی استان با اشاره به اهمیت ترویج فریضه الهی زکات گفت: دستگاه های متولی از جمله کمیته امداد، جهاد کشاورزی، سازمان تبلیغات اسلامی و رسانه ملی باید با یک تعامل و هم افزایی مضاعف فرهنگ زکات را ترویج و تبلیغ کنند.

وی زکات را مهم‌ترین فریضه الهی در کاهش فقر، رفع آسیب های اجتماعی و همچنین پیشرفت و آبادانی مناطق محروم عنوان کرد و افزود: یکی از راه‌های مشارکت مردم در حل مشکلات نیازمندان پرداخت زکات است.

مدیر کل کمیته امداد استان بوشهر با اشاره به اینکه مردم نیکوکار و نوع دوست این استان در پرداخت زکات و کمک به نیازمندان در کشور پیشتاز هستند خاطرنشان کرد: پارسال ۵ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان زکات از مردم وصول شد که نسبت به سال 96 بیش از 33 افزایش نشان می‌دهد.

وی با بیان اینکه زکات‌های پرداختی صرف فقرزدایی و اجرای طرح‌های عام‌المنفعه در روستاها و مناطق محروم می‌شود اضافه کرد: همه زکات وصول شده در هر منطقه و یا روستا، برای مردم فقیر و محروم همان منطقه هزینه می‌شود.

مدیر کل کمیته امداد استان یادآور شد:۹۰ درصد زکات دریافتی صرف فقرزدایی و ۱۰ درصد صرف امور عام‌المنفعه در روستاها و مناطق محروم استان می‌شود.

وی بر اهمیت ترویج و تبلیغ فرهنگ زکات در میان مردم تاکید کرد و گفت: از علما و روحانیون، ائمه جمعه و جماعات و همچنین صدا و سیما می‌خواهیم با تشویق مردم به پرداخت زکات کمیته امداد را در رفع مشکلات اقشار آسیب پذیر یاری کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر