شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
نشست پرمنفعت شهردار و اعضای شورای شهر بوشهر با استاندار؛
فکرشهر: استاندار بوشهر از ایجاد ورودی و خروجی جدید در شهر بوشهر خبر داد و گفت: با توجه به طرح‌های پدافند غیرعامل ورودی و خروجی جدید برای شهر بوشهر در حال طراحی است که برای این طرح بیش از 800 میلیارد...
کد خبر: ۵۴۴۷
يکشنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۱

فکرشهر: استاندار بوشهر از ایجاد ورودی و خروجی  جدید در شهر بوشهر خبر داد.

به گزارش فکرشهر، دکتر مصطفی سالاری در نشست با اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار بندر بوشهر اظهار داشت: توسعه شهر بوشهر با تلاش و همدلی همه مسئولان محقق می‌شود و باید در این مسیر اهتمام ورزیم.

وی با اشاره به توزیع عادلانه اعتبارات در استان بوشهر افزود: اعتبارات بر اساس شاخص وبدون اعمال سلیقه توزیع و تخصیص داده می‌شود.

استاندار بوشهر گفت: اکنون بدون در نظر گرفتن روستا و یا منطقه خاصی مقرر شده است تمام روستاهای بالای یک‌هزار نفر جمعیت که فاقد زمین و سالن ورزشی هستند صاحب زمین چمن مصنوعی شوند.

وی، با بیان اینکه در حوزه‌های برقرسانی، آبرسانی و گازرسانی در بوشهر فعالیت‌های مهمی در حال اجرا است گفت: بافت تاریخی بوشهر که هویت فرهنگی، معماری بومی و تاریخی این شهر است باید نسبت به مرمت و بهسازی آن با مشارکت مردم تلاش بیشتری شود.

استاندار بوشهر از ایجاد ورودی و خروجی  جدید در شهر بوشهر خبر داد و گفت: با توجه به طرح‌های پدافند غیرعامل ورودی و خروجی جدید برای شهر بوشهر در حال طراحی است که برای این طرح بیش از 800 میلیارد ریال پیش بینی شده است.

دکتر سالاری، با تاکید بر رسیدگی بیشتر به سکونت‌گاه های تنگک‌ها و محلات مناطق جنوبی بوشهر گفت: بخشی از مردم بوشهر در این مناطق ساکن هستند باید مشکلات آنان ساماندهی و سکونت‌گاههای آنها تثبیت شود.

وی، با تاکید بر جذب سرمایه‌گذار در ابعاد گوناگون برای توسعه عمران شهری افزود: به برنامه‌ها و طرح‌های سرمایه‌گذاران باید خارج از نوبت رسیدگی شود تا از ظرفیت‌های این شهر برای عمران آن بهره‌برداری شود.

استاندار بوشهربا اشاره به اینکه نبود هتل ستاره‌دار در مرکز استان یک معضل است تاکید کرد: وجود هتل چهارستاره به بالا در شهر بوشهر یک ضرورت است که باید برای جذب سرمایه‌گذار در این حوزه تلاش مضاعفی صورت بگیرد.

دکترسالاری، با بیان اینکه شهرداری‌ها تنها متولی عمران و خدمات شهری نیستند افزود: شهرداری‌ها باید خود را در برنامه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی و ورزشی  و جوانان خود را مسئول بدانند که طرح‌ها متناسب با نشاط و شادابی مردم به ویژه قشر جوان شود.

وی، مشارکت مردم در معماری شهری را مهم دانست و گفت: اکنون شهر بوشهر معماری خاصی ندارد که باید شهرداری با مشارکت مردم در معماری بدنه شهری طراحی‌های لازم را انجام دهد تا منظر شهر قدری زیباتر شود.

استاندار بوشهربا بیان اینکه زمینه مشارکت مردم در امورات مختلف شهری فضای آرام و همدلی است گفت:  خدمت برای مردم باید بدون گرایش سیاسی و سلیقه‌ای باشد بلکه باید با تعامل شورای اسلامی و شهرداری زمینه بهره‌مندی مردم از امکانات رفاهی شهری فراهم شود.

دکترسالاری، از تعامل شهرداری و شورای اسلامی شهر بوشهر قدردانی کرد و گفت: شهردار، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر بوشهر برای توسعه شهرتمام تلاش خود را بکار بسته‌اند.

وی، بر تشکیل شرکت مدیریت پارک لیان تاکید کرد و گفت: پارک لیان دارای ظرفیت خوبی برای توسعه طرح‌های  گردشگری و سرمایه گذاری دارد که برای این منظور باید شرکت واحدی طراحی و اجرا شود تا روند اجرای طرح‌ها تسریع یابد.

استاندار بوشهر بر راه‌اندازی فرهنگسرای جوان در بوشهر تاکید کرد و گفت: باید جوانان در عرصه مدیریت شهری بیشتر مشارکت داد تا زیرساخت‌های شهری رونق بیشتری بگیرد.

استاندار بوشهر گفت: اعتبارات تملک دارایی استانهای کشور بطور متوسط 20 درصد نسبت به سال قبل کاهش داشت و این در حالی است که اعتبارات استان بوشهر 20 درصد افزایش یافت و پیش بینی می‌شود 50 درصد آن تا پایان شهریور تخصیص یابد.
 
به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری بوشهر، دکترمصطفی سالاری در نشست با شهردار و اعضای شورای اسلامی بوشهر با قدردانی از تعامل و همکاری آنان اظهار کرد: شوراهای اسلامی شهر و شهرداری به عنوان دو بازوی نظارتی و اجرایی نظام مدیریت شهری نقشی موثر و اساسی در روند اداره شهر ایفا می‌کنند.
 
وی، نتیجه همدلی شهرداری و شورا را برطرف کردن دغدغه‌های مردم دانست و گفت: بدون شک اختلاف سلیقه در همه عرصه‌ها وجود دارد ولی چون هدف ازخدمت تامین مطالبات مردم و رفع دغدغه‌های آنان است باید درارائه خدمات مطلوب به مردم تسریع شود.
 
استاندار بوشهربا بیان اینکه شهر بوشهر معرف چهره استان است تصریح کرد: مسئولان بلند پایه کشوری بیشتر سفرشان به مرکز استان بوشهر است و قضاوت پیشرفت استان را در شهر بوشهر می بینند از این لحاظ باید در عمران شهری و تغییر چهره شهر بوشهر بیشتر تلاش شود.
 
دکترسالاری با بیان اینکه شهر بوشهر دارای ظرفیت‌های مهمی برای جذب  سرمایه گذاراست تاکید کرد: بوشهر در ابعاد گردشگری، تجارت و دیگر ابعاد اقتصادی و فرهنگی دارای ظرفیت‌هایی است که زمینه جذب سرمایه گذار درابعاد گوناگون دارد.
 
وی، با اشاره به اینکه شهرداری تنها نباید متکی به اعتبارات تملک دارایی باشد تاکید کرد: راههای متفاوت جذب اعتبار برای توسعه عمران شهری فراهم است که باید با درایت و برنامه‌ریزی زمینه جذب و بکارگیری این اعتبارت انجام شود.
 
استاندار بوشهر با اشاره به اینکه برای ایجاد شهربازی درشهر بوشهر زمینه تامین اعتبارات از دفتر مقام معظم رهبری فراهم شد گفت: در سفرکارشناسان و مدیران دفتر مقام معظم رهبری درخواست ایجاد شهربازی در بوشهرارائه شد که 100 میلیارد ریال برای این مهم مصوب کردند و تاکنون 20 میلیارد ریال آن ابلاغ  شده است.
 
دکترسالاری با بیان اینکه در سفر وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به استان اعتبارات ساخت دو خانه امیددر شهر بوشهر تخصیص یافت گفت: این دو مرکز فرهنگی هنری و تفریحی ویژه بازنشستگان است که در کنار آن طرح‌های ورزشی تفریحی از جمله استخر ساخته می‌شود.
 
وی، اعتبارت عوارض آلایندگی، ارزش افزوده، درآمدهای شهرداری، تملک دارایی، جذب سرمایه‌گذار و اعتبارات متفرقه در سفرهای مقامات کشوری به استان از جمله اعتبارات شهرداری دانست و خواستار جذب این اعتبارات شد.


 
استاندار بوشهر با بیان اینکه شهر بوشهر باید در توسعه و عمران شهری در استان پیشگام باشد افزود: توسعه عمران شهری در این شهر سبب می‌شود دیگر شهرهای استان حرکت خود را همانند بوشهر توسعه دهند در صورتی که ضعیف عمل شود انتظاری به دیگر شهرهای استان بوشهر نیست.
 
دکترسالاری، با بیان اینکه تمام امورات شهری حتی نقش ادارات در شهر باید در حوزه شهری قرار بگیرد گفت: اکنون برخی از دستگاه ها فعالیت‌هایشان در حوزه شهری اثر گذار است که باید به آنان برای پیشبرد امور شهری مشاوره ارائه شود.
 
وی، با اشاره به تخصیص بودجه عمرانی استان بوشهر خاطر نشان کرد: اعتبارات استان بوشهر امسال نسبت به سال قبل 20 درصد افزایش یافته در حالی که اعتبارات دیگر استانها 20 درصد کاهش یافته است.
 
استاندار بوشهر با بیان اینکه تخصیص اعتبارات تملک دارایی استان بوشهر سال قبل به 42 درصد رسید گفت: تخصیص اعتبارات دیگر استانها بطور متوسط 32 درصد بود که پیش بینی می‌شود امسال اعتبارات عمرانی استان تا پایان سال به 95 درصد برسد در حالیکه اعتبارات تا نیمه نخست به 50 درصد می‌رسد.

بافت تاریخی بوشهر یک ظرفیت مهم در حوزه گردشگری و فرهنگی است

فرماندار بوشهر نیز در این نشست، گفت: بافت تاریخی بوشهر یک ظرفیت مهم در حوزه گردشگری و فرهنگی است.

حسن ابراهیمی در نشست با استاندار و اعضای شورای ا با اشاره به اینکه بافت تاریخی بوشهر یک ظرفیت مهم در حوزه گردشگری و فرهنگی است تصریح کرد: این ظرفیت باید با بکارگیری از امکانات مشاوره‌ای و برنامه‌ای برای رونق بیشتر گردشگری استفاده کرد.

فرماندار بوشهر با بیان اینکه هویت تاریخی بوشهر، بافت قدیم این شهر است گفت: این بافت نشان می دهد که مردم بوشهر ریشه در معماری شهری دارند.

ابراهیمی، با تاکید بر توجه به ساخت و سازهای شهری افزود: مسئولیت به عنوان یک فرصت برای ارائه خدمت است که باید از این فرصت محدود حداکثر استفاده در ارائه خدمات رسانی به مردم در ابعاد گوناگون شود.

وی بر تعامل بیشتر شورای اسلامی و شهرداری تاکید کرد و گفت: خدمت به مردم زمانی لذت بخش است که رضایت مردم در پی داشته باشد که این مهم با تعامل بیشتر دو مجموعه شورا با شهرداری محقق می‌شود.

فرماندار بوشهر با بیان اینکه فرصت خدمت گذاری بسیار کوتاه است افزود: در این فرصت اندک باید چنان برنامه ریزی شود تا عملکردمان  مدت‌ها در جامعه ماندگار شود.

شهردار بوشهر نیز با تبریک شروع دومین سال شورای چهارم بوشهر و با بیان اینکه در مدت کوتاه فعالیت  خدمات ارزنده ای در بوشهر شده اظهار کرد: ساحل سازی بوشهر به طول 2 کیلومتر از جمله طرح‌های عمران شهری است که اجرای این طرح اعتباری افزون بر 20 میلیارد ریال در برداشته و این در حالی است که تخصیص آن ابلاغ نشده است.

سعید آزادشهرکی با اشاره به اجرای طرح کانال دفع آبهای سطحی در  منطقه تنگک‌ها گفت: مردم ساکن در تنگک‌ها سالها است که در فصل بارندگی با معضل ابگرفتگی جاده نیروگاه مواجه هستند که اجرای طرح کانال دفع آبهای سطحی یکی از ارزوهای دیرینه مردم این منطقه محقق ساخت.

شهردار بوشهر از اجرای طرح مطالعات روگذار در میادین شهر بوشهر خبرداد و گفت: طرح مطالعاتی روگذر میادین شهید مطهری و غدیر دربوشهر اجرایی شده است که با پایان طرح مطالعاتی عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

آزاد شهرکی، از اجرای طرح جامع حمل و نقل ترافیک بوشهر خبرداد و گفت: اجرای طراحی فانوس دریایی، فواره دریایی برای نخستین بار در کشور، بازگشایی معابر و اسفالت معابر از جمله برنامه‌های امسال شهرداری بوشهر عنوان کرد.

اعتبارات عمران شهری بوشهر افزایش یافته است

رئیس شورای اسلامی بوشهر نیز بیان کرد: اعتبارات عمران شهری بوشهر نسبت به سال‌های قبل افزایش یافته است و اکنون شرائط عالی برای خدمت رسانی در شهرداری بوشهر فراهم است.

عبدالخالق برزگرزاده اظهار کرد:  خدمات رسانی و افزایش طرح‌های عمران شهری باید بگونه‌ای در بوشهر انجام شود تا رضایت خاطر شهروندان فراهم کند.

وی، با بیان اینکه شورای شهر و شهرداری در حوزه نظارتی و اجرایی فعالیت می‌کنند بیان کرد: شوراهای شهری به عنوان پارلمان‌های شهری در تعامل با شهرداری‌ها نقش مؤثری در توسعه دارند.

رئیس شورای اسلامی بوشهر، با بیان اینکه پیشنهادات ارائه شده به شهرداری مطالبات مردم است گفت: مردم مشکلات و مطالباتشان با شوراها راحت‌تر از مسئولان و مدیران در میان می‌گذارند  که اعضای شورای هم وظیفه انتقال و انعکاس آن را به مسئولان ذیربط دارند.

برزگرزاده، با قدردانی از استاندار بوشهر که شرایط عالی برای شهرداری‌ها و شوراهای شهر و روستا فراهم کرده است گفت: وضعیت مالی شهرداری بوشهر نسبت به گذشته بسیار عالی و افزایش پیدا کرده است که لازم است از این فرصت برای توسعه عمران شهری ورفع دغدغه‌های مردم بهره جست.

وی، با بیان اینکه شورای اسلامی علاوه بر وظیفه ذاتی باید فعالیت‌های کلانی هم در نظر داشته باشند گفت: افق برنامه‌های شوراها نباید برای چهار سال باشد بلکه این برنامه باید در قالب طرح‌های مختلف سالهای متمادی ارائه شود.

رئیس شورای اسلامی بوشهر، افتخارات اعضای شورا عمران آبادانی و پاسخگویی به مطالبات مردم دانست و گفت: اگر پروژه‌ای در شهر انجام می‌شود ما بر خود می‌بالیم از این نظر ما نباید دچار روزمرگی شویم که فعالیت‌هایمان بی نتیجه باشد.

بودجه مناسب راهکار اساسی توسعه عمران شهری است

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی بوشهر نیز با بیان اینکه هیچگاه نباید خدمات به مردم و اجرای طرح‌ها با سلیقه شخصی انجام شود گفت: اعضای شورای اسلامی با شهردار 12 عضو تیم شهری هستند که باید خدمات به نحو مطلوب و با تعامل انجام شود.

نصرالله اسدی با بیان اینکه بودجه مناسب راهکار اساسی توسعه عمران شهری است گفت: توسعه هر منطقه نتیجه  تخصیص بودجه است چراکه هر چه بودجه بیشتر تخصیص داده شود نتیجه آن عمران و توسعه در پ دارد.

وی، با بیان اینکه پارک لیان به عنوان یک فرصت در شهر بوشهر محسوب می‌شود افزود: خیلی از خواسته‌های شورا و شهرداری در پارک لیان محقق می‌شود از این نظر باید متولی این پارک مشخص شود.

رئیس کمیسیون عمران شورای اسلامی بوشهرتاکید کرد: اعتبارات شهرداری بوشهر در بخش‌های مختلف تخصیص یابد تا هم مطالبات قبل پیمانکاران پرداخت شود و هم بتوان پروژه‌های عمرانی بزرگ طراحی و اجرایی کرد.

رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی بوشهر، با بیان اینکه شهر بوشهر به عنوان روستای بزرگ محسوب می‌شود گفت: شهری که دارای 500 کوچه خاکی و بدون هیچ پارک تفریحی باشد باید به عنوان روستای بزرگ قلمداد کرد.

علیرضا آماره با اشاره به اینکه عدم توسعه و پیشرفت هر شهر به بودجه آن شهر بستگی دارد افزود: وضعیت بودجه در شهر بوشهر هرچند نسبت به سال‌های قبل افزایش دارد ولی تا رسیدن به وضعیت مطلوب و آرمانی فاصله زیاد است.

وی، با بیان اینکه شوراهای اسلامی مرکز تصمیم‌گیری است افزود: شهرداران به عنوان بازوان اجرایی شوراها هستند که عمران شهری و توسعه خدمات شهری را در اختیار دارند.

رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی بوشهر با تاکید بر تدوین برنامه جامع و هماهنگ شهری گفت: با تدوین این برنامه مشخص می‌شود که شوراها و شهرداران در مدت خدمت خودشان چه عملکردی داشته‌اند.

آماره با بیان اینکه در یکسال عمر شورای چهارم بود به آرزوهایمان دست نیافته‌ایم گفت: آرزوی ما شهر زیبا با امکانات خدماتی مطلوب برای رفاه شهروندان در ابعاد گوناگون است.

عضور شورای اسلامی بوشهر نیز با بیان اینکه رسیدگی به بافت تاریخی بوشهر یک اساس و اصل در این شهر است تاکید کرد: برای ساماندهی بافت تاریخی بوشهر باید طراحی مهم و زیربنایی لازم صورت بگیرد تابتوان به خواسته‌های خود در این عرصه دست یابیم.

زهرا رضایی، بر تاوجه به شبکه آبرسانی بوشهر تاکید کرد و گفت: اکنون بیشتر شبکه آبرسانی بوشهر فرسوده است بگونه‌ای که بیش از 30 درصد آب شرب این شهر به هدر می‌رود که باید برای این مهم چاره‌اندیشی شود.

وی، با اشاره به مشکلات ساکنان مناطق جنوبی شهر بوشهر گفت: زیرساخت‌های شهری، فاضلاب، آبرسانی، پارک‌های تفریحی و وضعیت عمران شهری محلات جنوبی شهربوشهر دچار مشکلات است که باید در این بخش راهکار لازم ارائه شود.

نایب رئیس شورای اسلامی بوشهر بر توجه جدی به زیرساخت‌های طرح‌های فرهنگی و ورزشی در حوزه جوانان تاکید کرد و گفت: باید به زیر ساخت‌های فرهنگی، هنری و ورزشی جوانان در شهر بوشه توجه شود تا استعدادهای این قشر تاثیرگذار به بطالت کشانده نشود.

ندا عبدالله‌زاده با بیان اینکه مطرح کردن مشکلات راهگشا نیست گفت: در هر نشست و جلسه تنها مشکلات ارائه می‌شود و پس از مدتی در جلسه بعدی هم همین مشکلات دوباره بازگو می‌شود که لازم است به جای این همه اراده مشکلات اجرا مد نظر باشد.

عضو دیگری شورای اسلامی هم با بیان اینکه تعامل با مدیران شهری سبب برطرف شدن بسیاری از مشکلات می‌شود خاطر نشان کرد: بسیاری از دستگاهها و شرکت‌های بزرگ و پردرآمد در استان بوشهر فعال است که هیچ اثری در توسعه و عمران استان ندارند.

اکبر شمسا با بیان اینکه پارس جنوبی، پایانه‌های صادراتی نفت خام خارگ، گمرک، بندر و شرکت‌های بزرگ پتروشیمی در استان بوشهر است گفت: این شرکت‌ها و سازمانها که نقش مهمی در تولید ناخالص ملی و اقتصاد کشور دارند نقش مهمی در توسعه استان بوشهر ندارند که باید راهکاری در این بخش ارائه شود.

وی، با اشاره به اینکه ساماندهی بافت تاریخی بوشهر باید اجرایی شود گفت: این طرح لازم است از یک نقطه آغاز شود تا دیگر نقاط بافت با مشارکت مردم درساماندهی آن کوشا شوند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر