سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: کیوان آذرشب عکاس خوش آتیه و جوان تنگستان به مرحله نهایی جشنواره عکس بین المللی خیام راه پیدا کرد.به گزارش فکرشهر، از عکسهای ارسالی وی ۴ عکس انتخاب و به مرحله نهایی راه پیدا نموده که بعد از داوری بین عکسهای انتخابی نفرات برتر این جشنواره بین اللملی مشخص خواهند گردید.
کد خبر: ۵۴۷۳
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۸

فکرشهر: کیوان آذرشب عکاس خوش آتیه و جوان تنگستان به مرحله نهایی جشنواره عکس بین المللی خیام راه پیدا کرد.

به گزارش فکرشهر، از عکسهای ارسالی وی ۴ عکس انتخاب و به مرحله نهایی راه پیدا نموده که بعد از داوری بین عکسهای انتخابی نفرات برتر این جشنواره بین اللملی مشخص خواهند گردید.

جشنواره بین المللی عکس خیام، تنها جشنواره ایرانی زیر نظر فدراسیون بین المللی هنر عکاسی (فیاپ) (با شماره پاتروناژ ۲۰۱۴/۱۷۲) و انجمن عکاسی آمریکا، PSA، (در بخش های PID رنگی، PID تک رنگ و سفر) است. عکس های راه یافته به این جشنواره، ضمن ثبت در آرشیوFIAP  و PSA بنام عکاس، برای دریافت القاب FIAP و PSA نیز محاسبه خواهد شد.

نخستین دوره جشنواره خیام در سال های ۹۱ و ۹۲ برگزار شد و عنوان پرمخاطب ترین جشنواره ایرانی را بدست آورد. این جشنواره اولین جشنواره ایرانی بود که تعداد شرکت کنندگان خارجی آن از شرکت کنندگان ایرانی بیشتر بود.

نمایشگاه آثار برتر در ۱۸ شهر به نمایش درآمد. همچنین مطابق قوانین فیاپ، کتاب جشنواره نیز، به تمامی شرکت کنندگان اهدا شد. (حتی شرکت کنندگانی که عکسشان در جشنواره پذیرفته نشد هم کتاب را بصورت رایگان دریافت کردند.) این کتاب توسط فیاپ با امتیاز ۵ ستاره (بالاترین کیفیت) ارزش گزاری شد. گزارش تصویری دوره نخست جشنواره را می توانید در سایتهای آپارات و YouTube ببینید

امسال در دومین دوره این جشنواره ۲۴۹۵۸ عکس از ۲۷۹۰ عکاس از ۷۵ کشور شرکت کردند.

 

منبع:بیرمی

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر