يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: مدیرتعاون روستایی استان بوشهر گفت: به استناد مصوبه هیات وزیران و ابلاغ معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و براساس دستورالعمل اجرایی، خرید تصمینی محصول خرما در این استان از ...
کد خبر: ۵۴۸۸
دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۵۲

فکرشهر: مدیرتعاون روستایی استان بوشهر گفت: به استناد مصوبه هیات وزیران و ابلاغ معاونت برنامه ریزی و نظارت راهبردی رییس جمهوری و براساس دستورالعمل اجرایی، خرید تصمینی محصول خرما در این استان از 15 مهر آغاز و تا 30 آبان سال جاری ادامه دارد.

به گزارش فکرشهر، علی قنبری افزود: براساس این دستورالعمل قیمت تضمینی علی الحساب خرید خرمای درجه یک هر کیلوگرم استعمران و کبکاب 11 هزار ریال، زاهدی 10هزار ریال، شهابی و شکر 9هزار و 200 ریال و سایر ارقام شش هزار و 500 ریال اعلام شده است.

وی اظهارکرد: به منظور کیفیت بخشیدن به محصولات تضمینی، محصول خرمای خریداری شده باید تولید سال جاری، محصول بدون آفت و ترشدیگی و آلوده نبوده به مواد خارجی مانند خاک، خاشاک، سنگ ریزه، بسته بندی محصول در کارتن های مرغوب یک تا سه کیلویی، محصول فقط از تولید کنندگان منطقه خریداری و از تحویل به وسیله دلالان و واسطه ها خودداری شود.

قنبری بیان کرد: بسته بندی خرما به گونه ای باشد که نیاز به بسته بندی مجدد نباشد و مشخصات کشاورزان نیز روی کارتن های خرما درج شود.

وی ادامه داد: محل دریافت خرما با قیمت تضمینی از نخلداران درانبارهای سازمان تعاون روستایی که در آینده تعیین می شود، است.

قنبری اضافه کرد: خرید محصول زیرنظر کمیته ای مرکب از نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی و نماینده اتحادیه باغداران محلی انجام می شود و مسوولیت کمیته خرید به عهده نماینده سازمان تعاون روستایی است.

مدیرتعاون روستایی استان بوشهر ادامه داد: وجه خرماهای نخلداران به صورت چک لیست در وجه آنان پرداخت می شود.

قنبری یادآورشد: تعاون روستایی استان بوشهر با پیگیری استاندار، نمایندگان مردم درمجلس شورای اسلامی و با همکاری دولت به خرید تضمینی هفت میلیون و 691هزار و 582کیلو خرمای سال 92 مانده روی دست نخلداران اقدام کرد.

وی بیان کرد: میزان مطالبات نخلداران بابت خرمای سال 92، 81 میلیارد و 870میلیون و 305هزار ریال است که بمحض اعلام مجوز سازمان مرکزی نسبت به پرداخت اقدام می شود.

به نوشته ایرنا، در استان بوشهر با بیش از شش میلیون اصاله نخل سالانه 170 هزار تن خرما تولید می شود که به دلیل نبود صنایع فرآوری و بسته بندی مناسب، بازاریابی صادرات به خارج کشور و فعالیت دلالان هر ساله به افت قیمت و ضررو زیان نخلداران می انجامید که دولت تدبیر و امید امسال با تعیین قیمت تضمینی و خرید خرماهای تولد سال 92 مانده روی دست باغداران آنان را از ورشکستگی نجات داد. 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر