يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۰۷۴
چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۴

فکرشهر: گردهمایی اعضای شواراهای اسلامی روستای بخش سعدآباد به مناسبت روز شورا در روستای در روستای نظرآقا برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی بخشداری سعدآباد، مشاور سیاسی استاندار بوشهر گفت: نقش محوری شوراها در توسعه ی شهری و روستایی متضمن توسعه پایدار است. 

حجت السلام احمد رزمجو از اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستا درخواست مطالعه برای یافتن راهکاری جهت برون رفت از موانع پیشرفت شهرها و روستاها شد و خاطرنشان کرد: با توجه به خروجی شور و مشورت در زمان رسول اکرم(ص) در تمام ابعاد و تاکید سریع آیات متعدی در قرآن کریم در زمینه شور و استفاده از خرد جمعی گفت: در اوایل انقلاب متاسفانه روند شوراها با رویکرد شرقی به انحراف کشیده و این باعث خساراتی به انقلاب و باورهای مردم شد.

وی ادامه داد: در زمان دولت اصلاحات این مهم در سطع عموم کشور با انتخابات عملیاتی شده و باعث تصدی مردم بر امور خویش و پیشرفت شهرها وروستاها شده است.

مشاورسیاسی استاندار بوشهر در خصوص کیفیت بخشی پروژه ها که ناشی از استفاده ازعلوم روز و احساس مسولیت متولیان و منتخبان شوراها انجام پذیر است آنها را توصیه به نظارت مستمر و دقیق در دوران عملیاتی کردن پروژه ها نمود.

وی ضمن استناد به طراحی و انجام ساخت اماکن تاریخی و اسلامی در قرن های گذشته ایرانیان که هنوز دارای مقاومت و ماندگاری منحصر به فرد هستند از برخی پروژه ها در ادوار مختلف دولت ها انتقاد کرد و افزود: گاها مشاهده می شود که پروژه هایی با صرف میلیاردها تومان احداث شده که در نهایت عمر مفید سه الی پنج سال دارند.

حجت السلام احمد رزمجو احداث اینگونه پروژه ها را از نقیصه های عدم اشراف به علم روز و در نهایت مسولیت ناپذیری مسوولین و متولیان اجرایی ونظارتی دانست.

وی در پایان از خدمات چند ماهه محمد مهدی مشایخی در کسوت بخشدار بخش ارم که توانست با نظارت و پیگیری، روند توسعه را عینا عملی نماید تقدیر و ابراز امیدواری کرد که ایشان به عنوان بخشدار جدید قدم های مثمر ثمری بردارد.

بخشدار سعدآباد با بیان اینکه شوراها متبلور خرد جمعی و در یک فرایند مردم سالاری بعنوان داور هستند که در قانون اساسی از آن نام برده شده گفت: نقش محوری شوراها در توسعه شهری و روستایی از اصلی ترین محور توسعه پایدار است.

محمدمهدی مشایخی اظهار کرد: حلقه بین مردم و حاکمان، شوراها و منتخب آنها، شهرداران و دهیاران هستند که چناچه از وظایف قانونی عدول ننمایند می توانیم به وحدت رویه در توسعه، آبادانی و ارتقا رفاه اجتماعی رسیده و این متضمن همگرایی و تلاش شوراها ،شهرداران و دهیاران است.

وی در پایان از همه شوراهای شهر و روستاهای بخش سعدآباد در جهت توسعه پایدار بخش دغدغه دارند درخواست همکاری کرد.

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر