سه‌شنبه ۰۱ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۲۷۶
دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۰

فکرشهر: فرماندار گناوه گفت: همه امکانات شهرستان گناوه برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها استفاده می شود و همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان آمادگی کامل برای همکاری در این زمینه را دارند.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، سید علی پاک نژاد صبح دوشنبه در نشست شورای مدیریت بحران شهرستان گناوه با موضوع مبارزه با ملخ‌های صحرایی اظهار داشت: یکی از مهمترین مسائل موجود ازدیاد این ملخ‌ها در منطقه و خطرات جدی است که مزارع و باغ‌ها را تهدید می‌کند.

وی گفت: در شهرستان گناوه روستاهایی که کانون حمله و بحران ملخ‌ها بودند شامل روستاهای چاه شور، چاهک، بینک و بهمنیاری شرقی و غربی شناسایی و در تعدادی از روستاها نیز سمپاشی انجام گرفت که تلاش‌های سازمان جهاد کشاورزی استان و اداره جهاد کشاورزی شهرستان در این ارتباط قابل تقدیر است.

فرماندار گناوه بیان کرد: نگاه ما بر حمایت و همکاری در این زمینه بوده و همه ادارات شهرستان تا کنون همکاری خوبی در زمینه تأمین امکانات با جهاد کشاورزی شهرستان داشته‌اند.

وی یادآور شد: با برنامه ریزی مناسب از سوی جهاد کشاورزی شهرستان، مبارزه با ملخ‌ها در سطح حدود هزار و ۷۰۰ هکتار انجام شده است.

وی گفت: برنامه ریزی، سازماندهی، شناسایی کانون‌های بحرانی در سطح شهرستان، تشکیل تیم‌های عملیاتی و کاری، آغاز عملیات و نظارت بر انجام عملیات از مواردی که باید در دستور کار جهاد کشاورزی قرار گیرد و با آمادگی کامل مبارزه به نحو احسنت انجام شود.

پاک نژاد تصریح کرد: باید از امکانات دهیاری‌ها و شوراها در این عملیات‌ها استفاده شود و رئیس شورای شهرستان هماهنگی لازم را در این زمینه با شوراها و دهیاری‌های روستاهای بخش مرکزی و ریگ برقرار کند تا از امکانات روستاها نهایت بهره برده شود.

‌استفاده از ظرفیت همه ادارات

فرماندار گناوه گفت: ادارات آب شهری، روستایی و منابع آب آمادگی کامل داشته باشند و تجهیزات و امکاناتی بخصوص تانکرهای آب در محل مشخص شده حضور داشته باشند.

فرماندار گناوه افزود: شهرداری‌های گناوه و ریگ آمادگی کامل داشته باشند که امکانات و وسایل را در اختیار این عملیات قرار دهند.

وی اضافه کرد: همه نیروهای انتظامی و نظامی آمادگی کامل جهت همکاری و در اختیار گذاشتن امکانات و نیروهای با جهاد کشاورزی را داشته باشند.

وی گفت: همه امکانات شهرستان گناوه برای مبارزه با هجوم ملخ‌ها استفاده می‌شود و همه دستگاه‌های اجرایی شهرستان آمادگی کامل برای همکاری در این زمینه را دارند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر