جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۵۵۰۱
يکشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۵

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: سطح پیش بینی مبارزه با آفت ملخ صحرایی در این استان از 20 به 30 هزار هکتار افزایش یافته است.

به گزارش فکرشهر، خسرو عمرانی روز یکشنبه درگفت وگو با ایرنا افزود: براساس پیش بینی ها قرار بود در مرحله نخست 2 هزار و 100 هکتار، مرحله دوم مبارزه با پوره ها در سطح 15هزار و 400 هکتار و پنج تا 6 هزار هکتار برای مرحله سوم پیش بیش بینی شده بود اما تا امروز در سطح 20 هزار هکتار مبارزه انجام شده است.

وی بیان کرد: ملخ های مهاجر از شمال تا جنوب استان را فرا گرفته و با توجه به گستردگی و پراکندگی مناطق حضور مردم و سایر دستگاه های اداری در کنار سازمان جهاد کشاورزی برای مقابله با این آفت ضروری است.

عمرانی اضافه کرد: در زمان حاضر30 اکیپ سمپاش، 90 سمپاش زمینی، هشت ماشین سمپاش یو ال وی در استان بوشهر فعال هستند اما سطح آلودگی بسیار بالاست و ملخ هایی که فرار می کنند بالغ و احتمال هجوم به مزارع و باغ ها نیز وجود دارد.

وی یادآور شد: با توجه به حجم آلودگی، محدودیت زمانی (تنها 10 روز فرصت مبارزه وجود دارد)، بالغ شدن ملخ و احتمال وقوع خسارت همراهی و همکاری همگانی در این زمینه ضروری است.

عمرانی بیان کرد: در زمان حاضر سطح خسارت وارده به باغ ای استان بوشهر بسیار محدود است که با سمپاشی از پیشروی آنها جلوگیری شده است اما گذر زمان و بالغ شدن آفت احتمال وقوع خسارت در سطح گسترده را به دنبال دارد.

وی اضافه کرد: دادن فرصت به ملخ ها برای تشکیل دسته های بزرگ احتمال مهاجرت آنها به استان های همجوار از جمله فارس و کهگیلویه و بویراحمد را به دنبال دارد.

عمرانی ادامه داد: براساس اخطار فائو دسته های جدید ملخ صحرایی در خرداد و تیر وارد کشور می شود.

وی یادآور شد: با وجود همه همکاری ها ولی به دلیل بالا بودن سطح آلودگی تلاش ها و کمک ها پاسخگوی کنترل ملخ ها نیست و باید این همکاری استمرار داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: ماندن ملخ ها و تخم ریزی آنها سال زارعی آینده که از مهر ماه شروع می شود را تهدید می کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر