يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۱۱۴
دوشنبه ۰۳ تير ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۶

فکرشهر: کارگاه تربیت تسهیلگران طرح مشارکت اجتماعی دانش آموزان ایران(مانا) به میزبانی بهزیستی شهرستان دشتستان برگزار شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از روابط عمومی بهزیستی شهرستان دشتستان، این کارگاه با حضور معاون توسعه  پیشگیری، کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی استان، مدیرعامل جمعیت همیاران استان، رییس و کارشناسان بهزیستی دشتستان و اعضاء تیم گروه همیار و پایگاه های سلامت، به میزبانی بهزیستی دشتستان و مؤسسه طلوع زندگی در سالن اجتماعات بهزیستی دشتستان برگزار شد.

حمید انصاری رییس بهزیستی شهرستان دشتستان، ضمن تشکر از معاونین استانی و حضور اعضاء تیم گروه همیار و پایگاه های سلامت شهرستان گفت: کارگاه تربیت تسهیلگران طرح مانا در رده سنی 13 تا 18 سال یک هدف گذاری صحیح بوده و از لحاظ فیزیکی و اجتماعی افراد در این دوره دارای ساختاری ضعیف هستند و در چنین سنی دچار آسیب می شوند.

وی افزود: در این سنین باید مسئله پیشگیری را جدی گرفت و حضور فعال در زمینه های فرهنگی و اجتماعی را داشته باشیم.

رییس بهزیستی دشتستان ادامه داد: آموزش در این کارگاه ها مؤثر بوده و بعد از آن بایستی با اهتمام و جدیت بیشتر به افراد آموزش داده شود تا جوانی با اعتماد به نفس و فردی کارآموز از هر جنبه وارد اجتماع شود و برای پیشبرد اهداف و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مؤثر واقع شوند.

 حمید انصاری با بیان اینکه جامعه ای که دارای افراد سالم باشد می تواند مفید و مؤثر واقع شود، گفت: افرادی که در این جلسه آموزش می بینند با جدیت تمام در سطح جامعه آموزش دهند و با دست اندرکاران اجتماعی در حوزه‌های مختلف تعامل داشته باشند و با آموزش به قشر جوان، جامعه ای عاری از آسیب با اعتماد به نفس بالا برای اعتلای مملکتمان  داشته باشیم.

محمد غلامی معاون توسعه پیشگیری بهزیستی استان بوشهر ضمن تقدیر از تلاش پرسنل بهزیستی دشتستان جهت پیگیری و برگزاری جلسه و همکاری با تیم های اجتماع محور گفت: یکی از دغدغه‌های موجود آسیب های اجتماعی، ضرورت ویژه در انجام کار جمعی و مشارکتی است و این کمبود ناشی از سنوات گذشته ای است که در جامعه بوده و هر چند بسیاری از افراد هم ذکر کنند این مسائل گذشته و بقیه تابع بوده اند.

معاون توسعه پیشگیری با ذکر این مطلب که هنگامی که جامعه به سمت گروهی و ساختارهای گروهی باشد موفق است و این کار ساده ای نیست افزود: شهرستان دشتستان مؤثرترین شهرستان استان در تصمیم گیری ها و کاهش آسیب های اجتماعی و برگزاری جلسات بوده است.

وی در رابطه با طرح مانا گفت: طرح ماد صرفا در آموزش و پرورش به شکل خاص، جهت پایه هشتم و متوسطه اول انجام می گرفته اما طرح مانا، طرح مشارکتی نوجوانان است که هدف در مرحله نخست در دسترس بودن و انجام کار تیمی و گروهی و در مرحله دوم کاهش آسیب ها است.

وی افزود: کار تیمی از خانواده شروع شود که تصمیم گیری باید بصورت جمعی انجام گیرد.

غلامی با اشاره به این سخن امام خمینی (ره) که «میزان رأی ملت است»، گفت: همانطور که از سخن امام مشخص است نمی توان به صحبت گروهی بی اعتنا بود و مشارکت زمانی است که کار بصورت تیمی و گروهی باشد.

فروغ زاهدی کارشناس پیشگیری از آسیب های اجتماعی بهزیستی استان بوشهر، با بیان اینکه یازده گروه در شهرستان دشتستان در طرح مشارکت اجتماعی نوجوانان ایران (مانا) تحت پوشش این طرح هستند، گفت: نخستین کارگاه تربیت تسهیگران به میزبانی شهرستان گناوه و حضور شهر دیلم در 22 خرداد، دومین کارگاه 25 خرداد به میزبانی تنگستان با حضور شهرهای بوشهر، تنگستان و دشتی، سومین کارگاه 29 خرداد به میزبانی دیر و با حضور شهرهای کنگان، دیر و جم و چهارمین کارگاه به امروز به میزبانی بهزیستی دشتستان با حضور اعضاء تیم گروه همیار و پایگاه های سلامت شهرستان دشتستان برگزار شده است.

کارشناس پیشگیری بهزیستی استان بوشهر، به اهداف عملیاتی طرح مانا اشاره کرد و بیان داشت: ارتقاء توانمندی های نوجوانان، افزایش شناخت نسبت به آسیب های اجتماعی، اصلاح نگرش در جهت کار گروهی و جمع گرایی، ایجاد و توسعه ظرفیت های مشارکت دانش آموزان برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی، ایجاد و ظرفیت برای تمرین و انجام فعالیت های مشارکتی و همچنین ارتقاء سرمایه اجتماعی است.

مصطفی نصیری مدیر عامل جمعیت همیاران استان بوشهر و مدرس کارگاه گفت: سلامت، همگام عدالت و عدالت همگام سلامت، شعار امسال است که ابتدا باید از خودمان شروع کنیم و اغلب مناسبات، برنامه ها و فعالیتهای ما در مدرسه، محیط کار، خانه و اجتماع بر اساس سبقت از همدیگر گرفتن نهادینه شده که آن را به عنوان ارزش تلقی می کنیم و پایین آمدن سطح مشارکت و افزایش آسیب های اجتماعی را به دنبال دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر