يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
فکرشهر: زنی که قادر به حرکت کردن یا حرف زدن نیست، توانست با چشمک زدن، از دانشگاه مدرک کارشناسی بگیرد.به گزارش فکرشهر و به نقل از سایت «دیلی میل»، خانم «داون فیزی وبستر» بعد از یک سکته شدید در سال 2003، 2 هفته پس از تولد پسرش، به سندروم «قفل شدگی» مبتلا شد، یعنی قادر به حرکت کردن یا حرف زدن نیست و فقط از راه چشم ها و تکان های جزیی سر می تواند با دیگران ارتباط برقرار کند.
کد خبر: ۵۷۳۷
پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۵:۵۱

فکرشهر: زنی که قادر به حرکت کردن یا حرف زدن نیست، توانست با چشمک زدن، از دانشگاه مدرک کارشناسی بگیرد.

ین زن با پلک چشم مدرک دانشگاهی گرفت/هر امتحان او حدود ۳ هفته طول کشید+عکس

به گزارش فکرشهر و به نقل از سایت «دیلی میل»، خانم «داون فیزی وبستر» بعد از یک سکته شدید در سال 2003، 2 هفته پس از تولد پسرش، به سندروم «قفل شدگی» مبتلا شد، یعنی قادر به حرکت کردن یا حرف زدن نیست و فقط از راه چشم ها و تکان های جزیی سر می تواند با دیگران ارتباط برقرار کند.

اما این خانم معلم که آن زمان 30 سال داشت، از پا ننشست و حالا به کمک لپ تاپی که می تواند حرکات چشم او را به حروف تبدیل کند، توانسته کتاب زندگینامه اش را بنویسد و در رشته تاریخ باستان هم از دانشگاه مدرک بگیرد. او که با والدینش در انگلیس زندگی می کند، تحصیل در این رشته را در سال 2008 شروع کرد و در حالی که هر ساعت فقط می تواند 50 کلمه تایپ کند و به این ترتیب هر امتحانش 3 هفته طول می کشد، اکنون بعد از 6 سال توانسته تحصیل در رشته تاریخ باستان را تمام کند.

حالا او می خواهد در رشته تاریخ هنر مدرک کارشناسی ارشد بگیرد:«... وقتی سکته کردم، متوجه شدم نمی توانم هیچ کار فیزیکی انجام دهم. بنابراین تصمیم گرفتم از چیزی که تحت تاثیر قرار نگرفته بود استفاده کنم، یعنی مغزم. احساس می کردم باید به خودم و دیگران ثابت کنم که من هنوز خودم هستم، داون.»

 

منبع: سلامانه

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر