دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۴۲۱
دوشنبه ۱۰ تير ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۶

فکرشهر: معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر گفت: با برنامه‌ریزی صورت گرفته، امسال ۳۰۰ هکتار گلخانه جدید در استان بوشهر ایجاد می‌شود.

به گزارش فکرشهر از مهر، خسرو عمرانی عصر دوشنبه در بازدید از گلخانه‌های استان بوشهر اظهار داشت: توسعه زیرساخت‌های کشت گلخانه‌ای را به عنوان یک اولویت مهم در دستور کار داریم چرامه باعث افزایش راندمان تولید و بهبود مصرف آب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۰۳ هکتار گلخانه در استان بوشهر ایجاد و راه‌اندازی شد افزود: سطح زیر کشت گلخانه‌ای استان بوشهر تا پایان سال قبل به ۳۰۲ هکتار رسید و امسال نیز برنامه داریم که ۳۰۰ هکتار گلخانه در استان بوشهر ایجاد شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر اضافه کرد: استان بوشهر از نظر توسعه سطح گلخانه‌ها در سطح کشور دارای مقام چهارم است و تلاش می‌شود این وضعیت بهبود یابد.

وی از مهمترین تولیدات گلخانه‌های استان بوشهر به گوجه فرنگی و انواع نشاء، محصولات سبزی و صیفی و خیار درختی اشاره کرد و افزود: بیشترین سطح گلخانه‌های استان مربوط به دیر، دشتی و دشتستان است.

عمرانی با اشاره به تولید ۵۹ هزار تن انواع محصولات گلخانه‌ای در استان بوشهر در سال گذشته بیان کرد: سال گذشته ۱۳۰ هزار تن گوجه فرنگی از استان صادر شد که ۱۱ هزار تن از تولیدات گلخانه‌ای بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر