جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۷۴۶۷
سه‌شنبه ۱۱ تير ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۹

فکرشهر: انتظار می‌رود بیشینه دمای هوا در روز پنج شنبه در اکثر نقاط استان بوشهر افزایش یافته و در برخی نقاط غیر ساحلی به آستانه ۵۰ درجه برسد.

به گزارش فکرشهر، پیام مساعدی کارشناس اداره‌ کل هواشناسی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که امروز نیز در برخی ساعات به سبب وزش باد بر روی دریا، تلاطم دریا ادامه یابد.

وی اضافه کرد: طی روز چهارشنبه از سرعت وزش باد و ارتفاع موج دریا کاسته شود اما از ظهر پنج شنبه مجدداً وزش جریانات نسبتاً شدید شمالی آغاز و تا پایان روز جمعه ادامه می‌یابد که طی این مدت نیز دریا مواج و متلاطم خواهد بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود بیشینه دمای هوا در روز پنج شنبه در اکثر نقاط استان افزایش و در برخی نقاط غیر ساحلی به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس برسد.

وی افزود: برای ساعات آینده آسمان استان بوشهر غالباً صاف در بعضی ساعات همراه با وزش باد و در برخی نقاط با احتمال گرد و غبار پیش‌بینی می‌شود.

مساعدی بیان کرد: جهت وزش باد غالباً شمال غربی تا جنوب غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ کیلومتر در ساعت و روی دریا گاهی تا ۴۴ کیلومتر در ساعت، از اواخر امشب در نیمه جنوبی استان و سواحل مرکزی و جنوبی استان جنوب شرقی تا جنوب غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

وی تاکید کرد: در این مدت ارتفاع موج دریا در سواحل ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و دور از سواحل ۹۰ تا ۱۸۰ سانتیمتر، فردا در سواحل ۳۰ تا ۹۰ و دور از سواحل ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر خواهد بود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر