شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۲۱۲
سه‌شنبه ۰۱ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۶:۱۰

فکرشهر: باتوجه به اینکه ۳۱ شهرستان در ۳۱ استان کشور به عنوان شهرستان های کمترتوسعه در قالب طرحی شناخته شده اند و تسهیلات و مزایای متعددی برای این مناطق در نظر گرفته شده گناوه نیز در زمره آنان قرار دارد که باید نهایت استفاده از این ظرفیت فراهم شده برده شود.

به گزرش فکرشهر از ایرنا، فرماندار گناوه روز سه شنبه در جلسه شورای اداری این شهرستان افزود: بمنظور استفاده بهینه از این ظرفیت در شهرستان ستاد و جلسات مختلف تشکیل شده است.

سیدعلی پاک نژاد اظهارداشت: کمک‌های فنی و اعتباری موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه، تأسیس صندوق‌های اعتباری با رویکرد کارآفرینی در روستاها و بکارگیری تسهیل گران بومی برای هدایت و نظارت بر این صندوق‌ها، تخصیص اعتبار حداکثری به طرح‌های اولویت دار، تشکیل شورای هماهنگی توسعه شهرستان، توجه به ابعاد توسعه و اجرای طرح‌های قابلیت سرمایه گذاری از عمده تسهیلات و مزایای درنظر گرفته شده برای شهرستان‌های کمتر توسعه یافته شناخته شده است.

وی با اشاره به اینکه در فضای مجازی مطرح شده طرحی برای سال‌های آینده شهرستان در نظر گرفته نشده، گفت: چنین مباحثی صحت ندارد و به رغم محدودیت‌های بودجه‌ای که نمی‌توانستیم از نظر قانونی طرحی جدید تعریف کنیم اما دست طرح جدید توسعه‌ای تعریف شده است.

فرماندار گناوه اظهار داشت: احداث مجتمع گردشگری در حوزه عمران شهری گناوه یکی از این طرح‌هاست که با همکاری شورا و شهرداری کارهای آن انجام و مشاور بکار گرفته شده است.

پاک نژاد گفت: تکمیل پل خور گردشگری و احداث پل ورودی شهر از دیگر طرح‌های پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: در بحث راه نیز طرح‌های مهمی از جمله جاده گناوه به میشان و گناوه به گچساران، ادامه راه ساحلی گناوه به ریگ و روستاهای ساحلی مال خلیفه و قلعه حیدر است که به رغم محدودیت‌های مالی و تحریم‌های ظالمانه مردم مطمئن باشند که به اتمام و به بهره برداری می رسند.

وی گفت: احداث مدارس، رفع نقاط حادثه خیز، احداث جاده بین مزارع و برق دار کردن چاه‌های مزارع کشاورزی، احداث نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، پانسیون پزشکان، تکمیل و تجهیز خانه‌های بهداشت، آزمایشگاه شبکه بهداشت و درمان، آسفالت و روکش راههای روستایی و ساحل سازی در شهر شهرهای ریگ و گناوه از دیگر طرح‌هایی است که دنبال می‌شود.

پاک نژاد افزود: برق دار کردن چاه‌ها و مزارع کشاورزی برای اولین بار در این شهرستان رقم خورده و در این ارتباط ۷۰ مزرعه با مساعدت و اختصاص اعتبار توسط دولت انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: در حالی که عده‌ای بیان می‌کنند در حوزه بهداشت و درمان هیچ اتفاقی در شهرستان نیافتاده از آنان توقع می‌رود که از بیمارستان بازدید و وضعیت آن را نسبت به ۳ سال پیش از نظر پزشک و فضای فیزیکی ارزیابی کنند که چه تفاوتی حاصل شده است.

فرماندار گناوه گفت: مطالعه احداث بیمارستان جدید گناوه در دست بررسی و دستور کار قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: ۲ طرح اقتصادی مهم شامل احداث جوجه کشی و کشتارگاه طیور در شهرستان به عنوان بزرگترین طرح در استان بوشهر در دست اجراست.

وی گفت: توسعه بنادر جدید گناوه و ریگ از دیگر طرح‌ها است که مطالعه آن انجام شده است.

فرماندار گناوه با بیان اینکه از نقدها استقبال می‌کنیم اضافه کرد: انتقادها باید سازنده و منطق با واقعیت‌ها و بر مبنای اطلاعات موثق باشد.

وی بیان کرد: فضای مجازی باید مردم را امیدوار کنند و قبل از اینکه بخواهند بدون هیچ گونه اطلاعاتی، مطالبی را نشر دهند از متولیان امر در فرمانداری باید سوال تا در جریان کامل طرح و برنامه‌های درنظرگرفته شده قرار بگیرند.

وی از مسئولان دستگاه‌های اجرایی خواست با نخبگان، مردم و رسانه‌ها و فضاهای مجازی ارتباط برقرار کنند و حرف آنان را بشنوند.

پاک نژاد گفت: هر چه مسئولان با مردم و رسانه‌ها ارتباط و تعامل بیشتری برقرار کنند مقبولیت و اعتماد جامعه به آنان بیشتر خواهد شد.

وی افزود: توزیع اعتبارات در کمیته برنامه ریزی شهرستان تنها با دستور فرماندار که رئیس آن است انجام می‌شود.

وی گفت: جابجایی اعتبارات منوط به اجازه فرماندار و نامه‌ای که به سازمان مدیریت و برنامه ریزی ارائه می‌شود.

فرماندار گناوه با اشاره سالروز چهلمین سال اقامه نماز جمعه در کشور افزود: نمازجمعه سنگر وحدت آفرین و امیدواری به نظام و مردم می‌دهد.

وی از مسئولان خواست تا خود و خانواده‌هایشان در نماز جمعه شرکت کنند.

شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر قرار دارد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر