شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۳۱۹
جمعه ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۶

فکرشهر: مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر گفت: با وجود اطلاع رسانی و تاکیدات صورت گرفته مبنی بر ابطال کارت‌های ملی قدیمی هنوز ۱۳ درصد از واجدان شرایط برای دریافت کارت هوشمند خود اقدامی نکرده‌اند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، اسکندر پاسالار در نشست کارگروه کارت هوشمند ملی استان بیان کرد: از آغاز طرح صدور کارت هوشمند ملی، جمعیت واجد شرایط در استان بوشهر جمعیتی بالغ بر ۷۷۵ هزارو ۱۲۲ نفر بوده است که تا پایان تیرماه امسال ۶۷۴ هزارو ۵۵۱ نفر برای دریافت کارت اقدام کرده‌اند و ۸۷.۰۲ درصد جمعیت موردنظر را پوشش داده است.

وی با اشاره به روند کند مراجعه مردم برای ثبت نام کارت هوشمند ملی افزود: از ابتدای امسال تا پایان تیرماه فقط ۱۹ هزارو ۴۸۴ درخواست کارت هوشمند در استان بوشهر اخذ شده است.

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر با بیان اینکه استان بوشهر در اخذ درخواست کارت هوشمند ملی جایگاه هفتم کشور را در اختیار دارد گفت: با وجود اطلاع رسانی و تاکیدات صورت گرفته مبنی بر ابطال کارت‌های ملی قدیمی، متاسفانه هنوز نزدیک به ۱۳ درصد از مردم استان برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدامی نکرده‌اند.

وی به کارت‌های آماده تحویل در ادارات ثبت احوال نیز اشاره کرد و گفت: سه هزارو ۸۳۴ کارت در ادارات استان آماده تحویل است که صاحبان آن باید هرچه سریعتر برای دریافت آن اقدام کنند.

پاسالار با تاکید بر اینکه افراد بدون داشتن کارت هوشمند ملی نمی‌توانند خدماتی را از دولت دریافت کنند، خاطرنشان کرد: از ابتدای خرداد ماه سریال کارت‌های ملی قدیمی به طور کلی از پایگاه اطلاعات جمعیت کشور حذف شده است.

وی با بیان اینکه دریافت خدمات برخط توسط این افراد مشروط به ثبت نام کارت هوشمند ملی است تصریح کرد: افرادی که تقاضای کارت ملی هوشمند کنند تا زمان دریافت کارت می‌توانند با رسیدی که در اختیار آنان قرار می‌گیرد برای امور اداری و بانکی خود اقدام کنند.

مدیر کل ثبت احوال استان بوشهر اضافه کرد: افرادی که درخواست کارت هوشند ملی داده‌اند و رسید خود را گم کرده یا به هر نحو در اختیار ندارند می‌توانند با مراجعه به محل ثبت نام رسید دوباره بگیرند تا بتوانند احراز هویت خود را در دستگاه‌ها انجام دهند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر