دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۳۲۲
جمعه ۰۴ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۹

فکرشهر: امام جمعه بردخون گفت: نمایندگان استان بوشهر در مجلس شورای اسلامی در این چهار سال ضعیف عمل کردند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سید حسین رکنی حسینی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اظهار داشت: یکی از مصادیق تقوا پرهیز از حرام‌خوری است و رسانه ملی در زمینه آگاهی‌بخشی بویژه در بخش احکام و مبانی اسلامی تلاش خوبی ندارد.

امام جمعه بردخون با انتقاد از برخی ناهنجاری‌ها در رسانه ملی افزود: دختران آرایش‌کرده برای تبلیغ کالاها در رسانه ملی ظاهر می‌شوند و زن را به عنوان ابزار تبلیغی در رسانه نشان می‌دهند اما درباره خمس، زکات، نماز و سایر مبانی و احکام دینی بحث نمی‌شود که در شأن نظام جمهوری اسلامی نیست از زن با گریم‌های مختلف برای تبلیغ کالا استفاده شود.

نماز جمعه زبان گویای مردم است

وی با اشاره به ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نمازجمعه در نظام جمهوری اسلامی گفت: نماز جمعه توانسته همه فتنه‌ها را خنثی کند و دشمنان از برکت نماز جمعه در رسیدن به اهداف خود ناکام شدند زیرا نمازجمعه یکی از دستاوردهای بزرگ و ارزشمند انقلاب اسلامی است.

خطیب جمعه بردخون اضافه کرد: امروزه گوشی‌های تلفن، سلاحی مخرب و ویرانگر در تضعیف اعتقادات و باورهای مردم است که آرام و بی‌صدا در حال تخریب مبانی دینی و اخلاقی است و نماز جمعه در برابر تهاجم سنگین از ارزش‌های امام و شهدا دفاع می‌کند.

رکنی حسینی ادامه داد: نماز جمعه زبان گویای مردم است که مطالبات، خواسته‌ها و مشکلات را بیان می‌کند، چرا که امام جمعه در گفتار آزاد است و هیچ کس نمی‌تواند مانع بیان مواضع و مشکلات مردم شود، البته مردم نیز وظایفی دارند که حضور و مشارکت پرشور در نماز جمعه نوعی قدردانی است.

امام جمعه بردخون با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با هیأت جنبش حماس گفت: بعضی از کشورهای عربی با حمایت و همراهی آمریکا در جنایات رژیم صهیونیستی نظیر کشتار، تخریب خانه‌های مردم و یهودی‌سازی قدس شریک هستند.

خواب رفتن به مجلس عده‌ای را بی‌قرار کرده است

وی به موضوع انتخابات آینده اشاره کرد و ابراز داشت: برخی کاندیداها تبلیغات زودهنگام خود را شروع کرده‌اند و با حضور در مجالس ختم، عیادت از فقرا و بیماران، دید و بازدید و وعده به مردم در حال فعالیت هستند، هرچند تبلیغات زودهنگام خلاف قانون است اما این افراد شب و روز در فکر رسیدن به مجلس هستند و خواب رفتن به مجلس عده‌ای را بی‌قرار کرده است.

خطیب جمعه بردخون با توصیه به کاندیداها گفت: این افراد همدیگر را تخریب نکنند و احترام هم را نگه‌دارند، وعده‌های توخالی و کارهایی که در توان آنان نیست، ندهند، برخی وظیفه نماینده را قانونگذاری می‌دانند که از الان به مردم بگویند و در راستای حضور حداکثری مردم در انتخابات تلاش کنند.

رکنی حسینی افزود: به مردم نیز توصیه می‌کنیم که به افراد دارای برنامه رأی دهند، فرد اصلح انتخاب کنند، تابع احساسات و تبلیغات و شعارها نباشند، دنبال حزب و جناح نباشند و ملاک شایستگی، لیاقت، توانایی، صلاحیت، شجاعت و کاردانی فرد باشد.

فقر در استان ریشه کن شود

وی اضافه کرد: نماینده‌ای که از سایه خودش می ترسد و در مجلس سیاهی لشکر و تماشاچی است و خود را نشان نمی‌دهد شایسته مجلس نیست و نمایندگان استان بوشهر در این ۴ سال ضعیف عمل کردند و حتی نتوانستند بوشهر را معرفی کنند.

امام جمعه بردخون تأکید کرد: نمایندگی مسئولیت بسیار بزرگی است و نمی‌توان چشم‌بسته کسی را انتخاب کرد که بدترین ظلم به مردم، واگذاری مسؤولیت به افراد فاقد صلاحیت است و اگر می‌خواهیم استانی پیشرفته داشته باشیم باید نمایندگانی شایسته انتخاب کنیم زیرا در استان همه چیز داریم و هیچ چیز نداریم.

خطیب جمعه بردخون خاطرنشان کرد: این افتخار نیست که با وجود منابع خدادادی افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی اضافه شود که مسئولان و نمایندگان مجلس وظیفه دارند فقر را از استان ریشه کن کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر