پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۸۳۶۴
شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۱:۰۰

فکرشهر- مصطفی منفرد: جلسه ارائه گزارش عملکرد نیمه دوم سال ۱۳۹۷ شورای اسلامی شهر و شهرداری خارگ در مسجد امیرالمونین(ع) برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، رئیس و سخنگوی شورای شهر خارگ در زمینه گزارشات ۴ ماهه مالی گفت: درآمد بودجه مصوب سال ۹۸ شهرداری را ۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد که میانگین ماهیانه آن یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان بوده است.

 

مهدی بخشی برای شفافیت بیشترعنوان کرد: باتوجه به مصوب ۱۵ میلیارد تومانی، می بایست ماهیانه مبلغ یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان جذب داشته باشیم که در طول ۱۲ ماه سال کل بودجه محقق و جذب شود لذا در ۴ ماه ابتدای سال ۹۸، تنها ۴ میلیارد تومان جذب شده و  این درحالی است که در اصل می بایست هر ماه یک میلیارد و دویست و پنجاه میلیون تومان جذب می شد که با توجه به این هر ماه چیزی حدود ۲۵۰ میلیون تومان کسری بودجه تا به این تاریخ داشته ایم.

وی جمع کسری بودجه در ۴ ماه نخست سال را ۹۶۰ میلیون تومان عنوان کرد و ادامه داد: کسری بودجه در شهرداری ها امری طبیعی است که دلیل آن عدم جذب بموقع منابع مالی، کند پیش رفتن جذب در اول فروردین ماه عنوان کرد.

وی اظهار داشت: یکی از دغدغه های اصلی مجموعه شورا و شهردار بروز بودن مطالبات پرسنل بوده که با پیگیری و تعامل و همچنین برنامه ریزی براساس بودجه، کلیه معوقات و مطالبات و همچنین بیمه کارکنان و پرسنل شهرداری پرداخت شده است و خرسندیم که توانستیم با بروز رسانی حقوق و معوقات پرسنل در آنها انگیزه ای ایجاد کنیم.

وی افزود: جزئی ترین مسائل لیست درآمد هزینه شهرداری بصورت ماهیانه توسط شورا نظارت می شود و این در حالی است که ما با بررسی و استعلامی که داشتیم متوجه شدیم چنین اقدامی دوره قبل شورا انجام نمی گرفته است و اما در ابتدای دوره پنجم شورای شهر این مسله برای ما حائز اهمیت و مد نظر بوده که با کمک دیگر اعضای شورا و همکاری شخص شهردار محقق شد.

 

بخشی گفت:پس از عقد قرار داد با اکیپ حسابرسی، حسابرسی امور مالی سال ۹۶ شهرداری انجام شد که جواب حسابرسی مشروط اعلام شد که از نظر ریس شورا یک نتیجه عالی بحساب می‌آید، بخشی در ادامه گفت، هیچ شهرداری قادر به دریافت نتیجه مقبول نمی باشد .

رئیس شورای شهر خارک عنوان کرد: ما جزو اولین شورا ها در استان بوده ایم که تفریغ بودجه خود را ارائه داده و این نشان دهنده نظم مالی شهرداری خارگ است و سعی ما بر این است که اشکالات مجموعه را به حداقل برسانیم.

بخشی ادامه داد: خوشبختانه بودجه سال ۹۷ کاملا محقق شد که حتی مبلغی به میزان دو میلیارد و هشتصد میلیون تومان مازاد بودجه داشته ایم که با هماهنگی و اتفاق نظر اعضای شورای شهر مقرر شد آن مبلغ در عمران و آبادانی شهر هزینه شود.

پروژه های شاخص شهرداری خارگ

بخشی به دو پروژه شاخص شهرداری اشاره کرد و گفت: یکی از این دو پروژه پارک گردشگری واقع در زمین استحصالی اداره بندر در پارک ساحلی با ابعاد پنج هزار متر مربع است که در دوفاز انجام خواهد شد که کلیه مستندات نقشه و تائیدیه دفتر فنی را اخذ کرده و تنها در انتظار موافقت نامه از سازمان برنامه بودجه هستیم که بزودی انجام و بلافاصه پس از آن فراخوان پروژه منتشر خواهند شد.

 

وی گفت: شهر بازی مسقف دیگر پروژه شاخص می باشد که همچون پروژه پُل دریایی، فراخوان آن اعلام شده است مساحت زمین پروژه فوق ۲۰۰۰ متر مربع که ۷۵۰ متر به زیربنای پروژه اختصاص گرفته‌ است.

افتتاح آتش نشانی در دهه فجر سال ۹۸

بخشی با بیان اینکه در دهه فجر سال ۱۳۹۸ ساختمان ایستگاه آتش نشانی شهرداری افتتاح خواهند شد گفت: طبق وعده هایی که اخیرا استادار بوشهر در جلسه شورای اداری دادند، سعی داریم تعداد شش نفر از نیروهای بومی و واجد شرایط خارگ را برای ایستگاه فوق استخدام کنیم.

وی ادامه داد:  ماشین های مختص به ایستگاه آتش نشانی شهرداری خریداری و جهت استفاده در ایستگاه فوق از طریق سازمان شهرداری ها و دهیاری ها برده شده است.

وی اضافه کرد:اجرای دفع آب های سطحی خیابان چاه قندی کوچه شهید رزمجو، آسفالت کوچه و معابر که البته بصورت یک امر طبیعی و جزو کارهای روتین شهرداری بوده در طول ماه های مختلف به تشخیص واحد عمران انجام گرفت.

 

رفع مشکل عدم روشنایی مطلوب ضلع شمالی و جنوبی فرودگاه

بخشی گفت: برای رفع مشکل روشنایی در ضلع شمالی و جنوبی فرودگاه شهر وسایل روشنایی توسط آقای صفایی شهردار، خریداری شده است.

وی دادمه داد: باتوجه به تاریکی مکان های ذکر شده در طول شب و انتقادات و پیشنهاداتی که از سوی شهروندان شد، وسایل مورد نیاز خریداری و به زودی نصب خواهند شد تا از حوادث احتمالی مخصوصا برای خانواده هایی که در آن مسیر به پیاده روی می‌پردازند، جلوگیری شود.

وی گفت: دلیل تاخیر اصلی در نصب و رفع مشکل روشنایی، اجازه ندادن مسوولین امر در فرودگاه بوده است اما با نشست هایی که شهردار شهر با حراست و مسوولین فرودگاه انجام شد کمک زیادی برای حل مشکل کردند که پس از آن پایه های روشنایی مکان های ضلع شمالی و جنوبی فرودگاه خریداری شد.

 

تئاتر خیابانی برگزار شد

بخشی بیان کرد: در بحث فرهنگی توانستیم دومین جشنواره تئاتر خیابانی بنام دُر درخشان خارک با حضور بزرگترین گروه های هنری کشور از ۱۰‌ استان و سه گروه هنری از جزیره خارک که اکثریت هنرمندان برجسته شهر در آن شرکت داشتند را برگزار کنیم.

وی با اشاره به اینکه جشنواره فوق با هزینه ای بالغ بر ۵۵ میلیون تومان برگزار شد اظهار داشت: جشن نیمه شعبان، جشن مختص به پرسنل شهرداری، بزرگداشت روز ملی خلیج فارس، برنامه پاکسازی جزیره خارگو،ب رگزاری مسابقات دوچرخه سواری، دو میدانی، همایش پیاده روی، مراسم خیام خوانی و مراسم سنتی جشن حنا بندان از جمله کارهای فرهنگی بوده است.

مهدی بخشی گفت: تشکیل کارگروه فرهنگ سازی تفکیک زباله در حال انجام است که در نظر داریم زیر ساخت های لازم و بسته‌های تبلیغاتی و تشویقی به زودی ارائه داده شود.

وام صندوق کارافراینان‌ امید به صیادان خارک تعلق گرفت

ریئس شورای شهر خارک در ادامه گزارش عملکرد شهرداری خارک بخشی افزود: باتوجه به اینکه یکی از شغل های قدیمی اهالی بومی، صیادی است  پیرامون مشکلات آن ها نشست‌هایی با جامعه صیادی داشتیم که پس از هماهنگی های لازم از مسوولین صندوق کارآفرینان امید دعوت به عمل آمد که با حضورشان در جزیره و رصد کردن مشکلات، نظر مثبتی در خصوص پرداخت وام با سود ۴٪ درصد به صیادان داشتند‌.

 

وی ادامه داد: طی چند ماه گذشته حدود ۵۳ قایق صیادی که مجوزهای قانونی صیادی را داشته به هرکدام وامی به مبلغ ۵۰ میلیون تومان با نرخ ۴٪ و همچنین تنفس شش ماهه تعلق خواهند گرفت.

وی گفت: برای حل مشکل ضمانت نامه های بانکی مقرر شد هر صیاد قول قایق های خود را به عنوان ضمانت نامه بانکی در اختیار بگذارد تا وام مورد نظر بترتیب در نوبت های ۱۰ نفره واریزشود.

بخشی بیان کرد: دو موضوع پمپ بنزین سیار و سردخانه در دست اقدام می باشد که دو نفر از شهروندان برای این مسئله معرفی و دو وام ۲۰۰ میلیونی برای هر نفر اختصاص داده شده‌است تا به پشتوانه آن سردخانه دستگاه یخساز و ماشین پمپ بنزین سیار خریداری شود.

ریاست شورا در پایان تعامل شهروندان عزیز خارگ با مجموعه شهرداری را خواستار شد و افزود: ما تمام تلاشمان را برای خدمت رسانی به شهروندان انجام می دهیم و جا دارد از همه تلاشگران مجموعه شهرداری بپاس زحمات شان تقدیر و تشکر کنم.

به گزارش فکرشهر، جلسه ارائه گزارش عملکرد شورای اسلامی وشهرداری خارگ، پنج شنبه مورخه ۹۸/۰۵/۰۳ پس از نماز مغرب و عشا،برگزار شد. براساس ماده ۷۱ قانون شهرداری ها، شهرداری ها مكلف اند هر شش ماه، یکبار آمار كليه‌ عمليات انجام شده از قبيل خيابان‌سازی و ساير امور اجتماعی و امثال آن را به اطلاع عموم برسانند که این مهم از طرف شورا و شهرداری خارک با تاخیر همراه بوده است.

 

 

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر