پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر:
کد خبر: ۵۸۳۷۲
شنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۸ - ۰۵:۲۰

فکرشهر: سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر در نشست هم اندیشی مدیران مدارس هیات امنایی استان بوشهر در پژوهش سرای متقین برازجان اظهار داشت: مشارکت انجمن اولیا و مربیان در تمام ابعاد آموزشی، تربیتی و فرهنگی از اهداف تشکیل مدارس هیات امنایی در آموزش و پرورش است که باید از این پتانسیل برای ارائه خدمات نوین برای دانش آموزان بهره جست.
به گزارش فکرشهر از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان دشتستان، غلامحسین حسینی از فعالیت 55 مدرسه هیات امنایی در استان خبر داد و افزود: از این تعداد، 28 مدرسه در دوره ابتدایی و 7 مدرسه در دوره متوسطه اول و 20 مدرسه نیز در دوره متوسطه دوم به صورت هیات امنایی اداره می شود.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان به با بیان اینکه شهرستان دشتستان با 34 مدرسه هیات امنایی بیشترین تعداد مدارس این گروه را دارد، ادامه داد: بوشهر 11 مدرسه، دشتی 6 مدرسه، گناوه 3 مدرسه و کاکی نیز با یک مدرسه هیات امنایی از دیگر مناطق آموزشی برخوردار از این گروه مدارس هستند.
حسینی تصریح کرد: هزینه جاری در مدارس هیات امنایی باید در راستای خدمات آموزشی و ارتقای تحصیلی دانش آموزان مدیریت شود و هزینه کمتری برای تجهیزات صرف شود.
وی با تاکید بر لزوم تصویب مدیریت کمک های مردمی در هیات امنای مدارس یادآور شد: مدیریت هزینه در مدارس هیات امنایی باید منطبق بر ارتقا دانش آموزان و رعایت اصل عدالت اجتماعی در مدارس باشد.
سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان به عدم افزایش نرخ ارائه خدمات آموزشی در مدارس هیات امنایی اشاره کرد و گفت: در سال تحصیلی جدید هیچ گونه افزایشی در نرخ ارائه خدمات آموزشی مدارس هیات امنایی لحاظ نمی شود.
حسینی در پایان خاطرنشان کرد: در ثبت نام دانش آموزان در مدارس خاص از جمله شاهد، تیزهوشان و همچنین مدارس هیات امنایی، ۷۰ درصد تخفیف شهریه ثبت نام برای فرزندان فرهنگی استان لحاظ خواهد شد.
گفتنی است در این نشست هم اندیشی، جمعی از مدیران مدارس هیات امنایی به بیان نظرات خود در خصوص مدارس و اجرای سند تحول بنیادین پرداختند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر