سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۴۴۶
جمعه ۰۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۵

فکرشهر: امام جمعه بردخون گفت: مسئولان استان و شهرستان نگاه خود را به بردخون تغییر دهند.

به گزارش فکرشهر از مهر، حجت الاسلام سیدحسین رکنی‌حسینی در خطبه‌های نماز جمعه بردخون اظهار داشت: مهم‌ترین عامل ماندگاری و پایداری همه دولت‌ها همدلی و همزبانی است و دولت‌ها باید تلاش کنند بجای حکومت بر جسم مردم بر قلب آنان حکومت کنند.

امام جمعه بردخون رحمت، محبت و لطف را از ابزار مهم پایداری دولت‌ها دانست و افزود: مردم بزرگ‌ترین پشتوانه دولت‌ها هستند و بدون حمایت مردم نمی توانند کاری کنند.

وی اضافه کرد: دولت‌ها خادم مردم هستند و ارباب و کدخدای آنان نیستند و بدترین خسارت برای کشور این است که کارگزاران به جای اینکه بر اساس لیاقت و شایستگی انتخاب شوند بر اساس خط و مشی‌ها برگزیده شوند.

رکنی‌حسینی با اشاره به ضرورت اجرای عدالت در جامعه گفت: منابع و درآمدها نباید در اختیار قشر خاصی باشد و اعتبارات به مناطق خاصی تعلق گیرد زیرا اسلام با تبعیض و بی‌عدالتی مخالف است، چرا عده‌ای در اوج لذت و خوشی و برخی در اوج فقر و محرومیت به سرببرند.

خطیب جمعه بردخون ادامه داد: بعضی شهرها بالاترین اعتبارات و برخی شهرها و استان‌های محروم دارای کمترین اعتبارات هستند و در استان بوشهر با منابع و ثروت‌های خدادادی روز به روز بر تعداد افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی افزوده می‌شود.

تبعیض در تخصیص اعتبارات

امام جمعه بردخون ابراز داشت: در این استان در زمینه تخصیص اعتبارات تبعیض وجود دارد و در شهرستان دیّر نیز بی‌عدالتی است، چرا تاکنون روشنایی استادیوم ورزشی بردخون اجرایی نشده، از مسئولان دیر انتقاد داریم، از مسئولان استان و استاندار و نماینده مجلس گلایه داریم که چرا به ورزش بردخون توجه نمی‌شود.

وی با بیان اینکه توجه به اقشار آسیب‌پذیر مهم است، گفت: نباید در این کشور محروم داشته باشیم، عده‌ای منابع کشور را به غارت می‌برند و عده‌ای دستشان به جایی نمی‌رسد.

رکنی‌حسینی با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد شهیدان رجایی و باهنر بیان کرد: مسئولان نسبت به فعالیت‌های خود قضاوت کنند که چه میزان از وعده‌ها عملی شده، مسئولان در این هفته با مردم نشست داشته باشند و از رسانه‌ها با مردم ارتباط برقرار کنند و انتقادات و درددل‌های آنان را بشنوند.

خطیب جمعه بردخون با تقدیر از خدمات و فعالیت‌های انجام‌شده، تصریح کرد: مردم توقع دارند که مسئولان حرف آنان را بشنوند، بعضی از مسئولان رفتار مناسبی با مردم ندارند و برخوردی طلبکارانه دارند.

در بردخون هیچ‌ نداریم

وی گفت: در بخش بردخون هیچ‌چیز نداریم و مردم تنها به گوجه فرنگی وابسته‌اند و دریا نیز چنین وضعی دارد و ماهی در سفره مردم دیده نمی‌شود، در صورتی که روستای کوچکی به نام لاور تا دلوار دارای اسکله است اما بردخون با وجود سابقه فراوان حتی اسکله‌ای ساده ندارد.

امام جمعه بردخون افزود: مشکل از کجاست، چه کسانی در حق بردخون کوتاهی کردند، از مسئولان استان و شهرستان می‌خواهیم نگاه خود را به بردخون تغییر دهند و پاسخگوی خواسته‌های مردم باشند.

رکنی‌حسینی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در دیدار هیأت دولت اظهار داشت: آنان که مخاطب سخنان رهبری معظم هستند، بدانند که تهاجم فرهنگی با کنسرت و این برنامه‌ها حل نخواهد شد و متصدیان فرهنگی به جای اینکه اعتبارات را صرف کنسرت کنند فکر دیگری کنند که این راه اشتباه است.

خطیب جمعه بردخون از حضور کمرنگ مردم در مراسم روز غدیر انتقاد کرد و گفت: در برنامه بازسازی روز غدیر حضور مردم و نسل جوان کمرنگ بود که اگر قرار بر اجرای کنسرت با بلیط بود حضور بیشتری داشتیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر