يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار جامعه
مطالب بیشتر
کد خبر: ۵۹۹۴۸
دوشنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۹

فکرشهر: مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر از تحقق ۱۶۰ درصدی برنامه جمع‌آوری زکات خبر داد و گفت: ۷۳ میلیارد ریال زکات در استان بوشهر جذب شد.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، احمد لطفی صبح دوشنبه در دومین نشست شورای زکات استان بوشهر اظهار داشت: در پنج ماه گذشته بیش از ۷۳ میلیارد ریال زکات در سطح استان جذب شده که از لحاظ کمی ۱۶۰ درصد برنامه امسال در طی پنج ماه تحقق یافته است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر بیان کرد: ۹۰ درصد از مبالغ جمع آوری شده در راستای توانمندسازی خانواده‌های تحت پوشش در سرفصل‌های مختلف خدمت هزینه شده است.

لطفی اضافه کرد: به دنبال برگزاری جشن شکرانه خرما در موضوع زکات در سه ماه سوم سال با حضور مقامات کشوری در بوشهر هستیم.

وی با اشاره به مصوبات نشست‌های قبلی، بیان کرد: ۱۰ مصوبه نشست گذشته اجرایی شده که مهمترین آن اجرای فعالیت‌های فرهنگی، تبلیغی و رسانه‌ای زکات در سطح استان بوده است.

وی افزود: بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی در قالب یک هفته زکات در سطح استان بوشهر انجام شد که در نوع خود در سطح کشور کم نظیر بوده است.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر تصریح کرد: برنامه ریزی برای جذب زکات فطریه به شکل هدفمند به عنوان یک مصوبه نخستین شورای زکات انجام شد که با وجود متوسط کشوری ۲۲ درصد، استان بوشهر توانست ۵۰ درصد زکات فطریه استان بوشهر را جذب کند.

لطفی با اعلام اینکه ۲۲۰ روستای استان اقدام به پرداخت زکات می‌کنند، عنوان کرد: از این تعداد موفق به تشکیل ۱۴۷ شورای زکات در روستاهای استان شده یاد شده که در جمع آوری زکات تأثیرگذار بوده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر