جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۰۹۹۷
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۱۵

فکرشهر: مراسم یادواره زنان شهیده و دو شهیده بانو جزیره خارگ در حسینیه ملاح زاده این جزیره به مناسبت هفته دفاع مقدس با سخنرانی حجت الاسلام شاه میری برگزار شد.

به گزارش فکرشهر از بسیج نیوز، حجت الاسلام شاه میری در این مراسم، به تاثیرات نقش زنان در جهاد علیه باطل پرداخت و گفت: گرچه حاصل جنگ خرابی ها و سختی ها و مشکلات فروانی را به دنبال دارد ولی جهاد در راه خدا جزو افتخارات بندگان خوب محسوب می شود.

وی افزود: جهاد در راه خدا و داشتن فرهنگ جهاد و شهادت یک امتیاز بسیار مهم و بزرگ برای یک ملت محسوب می شود و در واقع جهاد یک درب از درب های بهشت و هدایت و سعادت در مورد پروردگار عالم است.

شاه میری با اشاره به اینکه نقش بانوان در حفظ دین مبین اسلام و حفظ انقلاب و روحیه جهاد و شهادت نقش بانوان کمتر از آقایون نبوده، افزود: و اگر ما می‌بینیم رشادت ها و عظمت ها در کربلای معلی حسین(ع) اتفاق افتاد، مطمئنیم و می دانیم که این رشادت ها و این شجاعت ها به خاطر وجود زن هایی است که در کربلای معلی حضور داشتند و به خاطر عظمتی است که از حضرت زینب (س) یاد می کنیم و نام می بریم و سایر بانوان که در کربلای معلی بودند.

وی ادامه داد: برای مردان جنگ و جهاد یک امر معمولی محسوب می شود و تکلیفی بر عهده آنها است و هیچ‌غم و غصه ای نیست که مردان به جهاد بروند و شهید شوند و ما جوانانمان را تقدیم کردیم، شهید شدند که زن هایمان اسیر نشوند که ناموس مان حفظ شود که دین مان و انقلاب مان محفوظ بماند ولی در کربلای معلی مردان شهید شدند در عین حال یک اتفاق مهم تر هم افتاد و اینکه شما می دانید زن های کربلای معلی به اسارت گرفته شدند و البته در ظاهر زن ها اسیر بودند و در واقع حضرت زینب(س)و دیگر بانوان و همراهان آزاده بوده اند.

حجت الاسلام شاه میری در پایان اضافه کرد: اینکه ما هم اکنون این یادواره را به نام دو شهیده بانو جزیره خارگ و شهدای زن برگزار می کنیم این افتخار بزرگی است و این پرچم عزت و افتخار برای شما محسوب می شود که ما امیدواریم خدای تبارک و تعالی روح همه شهدای ما را با روح شهدای کربلای معلی محشور نماید.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر