دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۰۰۲
دوشنبه ۰۱ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۴۳

فکرشهر: رییس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال کمبود محسوس معلم در کشور نداریم، زیرا با معلمان بازنشسته، حق‌التدریس و اضافه تدریس معلمان، جبران شده است.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، رضا مددی در آیین آغاز سال تحصیلی جدید در دبیرستان دخترانه حجاب بوشهر با بیان اینکه امروز بیش از ۱۴ میلیون و ۷۰۰ هزار دانش‌آموز در ۱۱۰ هزار مدرسه و بیش از ۵۰۰ هزار کلاس درس حاضر شدند افزود: ۹۰۰ هزار معلم تعلیم و تربیت این دانش‌آموزان را بر عهده دارند.

وی با اشاره به اینکه پارسال ۴۸ هزار معلم در کشور بازنشسته شدند افزود: وزارت آموزش و پرورش کمبود نیرو را از طریق فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و دیگر دانشگاه‌های دیگر با رشته تحصیلی مرتبط از طریق آزمون تامین کرده است.

مشاور وزیر و رئیس ستاد اجرایی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش با اشاره به شروع سال تحصیلی در مناطق سیل‌زده کشور اضافه کرد: در استان‌های سیل‌زده گلستان، لرستان و خوزستان مشکلی برای شروع سال تحصیلی نداشته‌ایم.

وی با اشاره به اینکه کمبودی در زمینه کلاس درس وجود ندارد افزود: ۳۰ درصد کلاس‌های درس نیاز به بازسازی دارد.

مددی بیان کرد: براساس سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تعلیم و تربیت باید به مسیر فرهنگی اجتماعی هدایت شود، زیرا مدرسه کانون تجربه‌های تربیتی است.

وی تصریح کرد: شورای عالی انقلاب فرهنگی این ماموریت را به مدارس داده که به کانون اصلی تربیت در کشور تبدیل شوند؛ بنابراین باید مدارس تقویت شوند و مدیران اختیارات بیشتری داشته باشند.

سرپرست اداره کل آموزش و پرورش استان بوشهر هم گفت: مهر امسال با شور و شعور حسینی عجین شده است و باید سیر و سلوک حسینی را سرلوحه کار خود قرار دهیم.

غلامحسین حسینی افزود: در سال تحصیلی جدید ۲۴۱ هزار دانش آموز استان در ۸ هزارو ۲۴۸ کلاس حاضر شدند که ۷۶ درصد این دانش‌آموزان در شهر‌ها و ۲۴ درصد در روستا‌ها هستند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر نیز گفت: جامعه انسانی همواره به دنبال توسعه است و توسعه یافتگی هر کشوری با درجات آموزشی آن کشور برابر است.

مجید خورشیدی افزود:کشور‌ها و نظام‌ها باید تمام توان خود را برای آموزش و تربیت دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور به کار ببرند تا به توسعه یافتگی برسند.

فرمانده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر هم گفت: نظام آموزشی ما در گرو معلمانی است که در جنگ تحمیلی و جنگ فرهنگی دشمن همیشه در صحنه بوده‌اند.

سردار علی رزمجو افزود: در نظام جمهوری اسلامی ایران همه به دنبال توسعه فرهنگ اعتقادی هستند و در سنگر علم و دانش هم به دنبال آموزش فنونی هستند که برای آینده کشور مفید است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر