دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۰۹۹
چهارشنبه ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۰۶:۳۸

فکرشهر: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: بزرگترین همایش انسانی و دینی جهان در اربعین حسینی و پیاده‌روی آن رخ می‌دهد.

به‌ گزارش فکرشهر از صداوسیما، آیت‌الله صفایی بوشهری در گردهمایی فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی استان بوشهر افزود: جریان اربعین به یک جریان اسلامی و انقلابی تبدیل شده و هر سال به عمق و محتوای آن افزوده می‌شود.

وی با اشاره به افزایش سالانه‌ی جمعیت زائران پیاده اربعین اضافه کرد: سرانجامِ این راه، حاکمیت فرزند آل حسین و مهدی موعود (عج) است.

حجت الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی آموزشی ستاد اربعین حسینی کشور هم در این آیین گفت: زائران و موکب‌داران باید به سه اصل توجه جدی داشته باشند؛ احترام به حاکمیت مستقل دولت عراق و رعایت قوانین آن کشور، تقویت مرجعیت دینی عراق و تکریم مردم عراق و احترام به آداب و سنت مردم آن کشور.

سرهنگ انبارکی معاون هماهنگ‌کننده سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر هم گفت: در پیاده‌روی اربعین باید گفتمان بصیرت و ولایت‌پذیری را افزایش داد.

به گفته جانشین رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان بوشهر از ۶۴ موکب استان بوشهر، ۴۰ موکب در مسیر نجف تا کربلا، ۵ موکب در مرز شلمچه و ۱۹ موکب هم در سرتاسر مسیر استان از عسلویه تا دیلم به زائران اربعین خدمات‌رسانی می‌کنند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر