جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۲۸۶
يکشنبه ۰۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۷:۲۶

فکرشهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: توانمندسازی مهارتی ۵۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار با همکاری نهاد‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی در راستای کمک به معیشت خانوار‌ها و توسعه مشاغل خانگی در دستور کار قرار دارد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالمجید دراهکی با اشاره به نقش مهم مهارت‌آموزی در ایجاد اشتغال افزود: آشنایی مردم به‌ویژه جوانان با آموزش‌های مهارتی و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در ورود آن‌ها به بازار کار موثر است.

وی با بیان اینکه اقدامات انجام شده در سال گذشته توسط فنی و حرفه ای، بهزیستی، کمیته امداد و امور بانوان استانداری بوشهر در روستا‌ها و مناطق حاشیه‌ای رضایت‌بخش بوده است اضافه کرد: توانمندسازی و فقرزدایی زنان سرپرست خانوار مهم‌ترین اهداف آموزش‌های مهارتی برای این قشر است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر تصریح کرد: در همین ارتباط امسال بر اساس الگوی ملی که شورای اجتماعی کشور تعریف کرده آموزش‌های مهارتی برای زیان سرپرست خانوار به‌صورت ویژه توسعه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه به مهارت آموزی و توانمند‌سازی زنان سرپرست خانوار توجه بیشتری از سایر برنامه‌ها شده است تاکید کرد: مهارت‌آموزی و توانمند‌سازی بانوان سرپرست خانوار باید در اولویت قرار گیرد و آموزش آن‌ها باید با توجه به نیاز جامعه و بازار کار هدفمندتر شود.

دراهکی از توانمندسازی مهارتی بیش از ۵۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار در استان بوشهر تا پایان امسال خبر داد و گفت: بیشتر آموزش‌هایی که به این قشر ارائه می‌شود در زمینه مشاغل خانگی است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر