يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۴۳۷
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۵

فکرشهر: دبیر کارگروه آب ستاد آب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: باید به دنبال تامین آب از منابع غیر متعارف باشیم.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، جهانگیر پرهمت در نشست با متخصصان حوزه آب استان بوشهر در دانشگاه خلیج فارس بیان کرد: خشک‌سالی‌های مکرر توام با برداشت بیش از حد آب از منابع سطحی و زیرزمینی وضعیت آب کشور را به سطح بحرانی رسانده است.

وی افزود: استفاده از آب‌های غیر متعارف، استحصال آب از رطوبت هوا، نمک زدایی آب دریا و... از جمله راه‌های برون رفت از وضعیت بحرانی آب است.

دبیر کارگروه آب ستاد آب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، توسعه فناوری را یکی از محور‌های اصلی کارگروه آب دانست و بر اهمیت اجرای طرح‌هایی که از مرحله آزمایشگاهی عبور کرده و آمادگی سرمایه‌گذاری را دارند تاکید کرد.

رئیس دانشگاه خلیج فارس نیز گفت: با توجه موقعیت جغرافیایی استان بوشهر و بحرانی بودن وضعیت آب در کشورمان که در موقعیت نیمه خشک و خشک قرار دارد اقدام به راه‌اندازی پژوهشکده آب در دانشگاه خلیج‌فارس کردیم.

 دکتر عبدالمجید مصلح افزود: امیدواریم با راه اندازی این پژوهشکده و با توجه به ظرفیت‌های علمی و پژوهشی که در این دانشگاه وجود دارد بتوان طرح‌هایی مانند نمک زدایی از آب دریا، استفاده از پساب، تغییر الگوی کشت، استفاده از گونه‌های گیاهی سازگار با کم آبی، مدیریت مصرف آب در مزارع، هوشمندسازی و پایش مصرف آب و آموزش و فرهنگ سازی مصرف آب را با کیفیت و نتیجه مطلوب‌تری اجرا کرد.

وی پیشنهاد کرد: با توافق بر یک مدل ارتباطی میان متخصصان حوزه آب استان بوشهر و ستاد آب معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با محوریت دانشگاه خلیج فارس، برای ارزیابی و تایید طرح‌ها و تعریف چند محور مشترک بلند مدت بر اساس مزیت‌هایی که در استان بوشهر وجود دارد بتوانیم شاهد دستاورد‌های مناسبی در این حوزه باشیم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر