شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۴۶۰
چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴

فکرشهر: مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: از امسال به‌طور آزمایشی سیستم ردیاب بر روی لنج‌های صیادی بندر عامری تعبیه‌شده است.

به گزارش فکرشهر به نقل از مهر، عباسعلی زنده بودی صبح چهارشنبه در جمع فعالان عرصه‌های دریایی و دریانوردی استان بوشهر اظهار داشت: این سیستم به منظور نظارت بهتر بر تردد شناورهای صیادی و تأمین امنیت جان صیادانی که به‌طور ناخواسته وارد حریم آبی کشورهای همسایه می‌شوند تعبیه‌شده است که پس از بررسی و رفع عیب برای تمام شناورها نصب می‌شود.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۱۲ هزار صیاد در قالب دو هزار کشتی، لنج و قایق در حوزه صید و صیادی استان فعالیت دارند تصریح کرد: استان بوشهر دارای بیشترین ساحل در خلیج‌فارس است که شغل بیشتر مردم ساحل‌نشین این استان مربوط به دریا به ویژه صید و صیادی است.

زنده بودی بیان کرد: صیادان استان بوشهر سالانه افزون بر ۶۰ هزار تن انواع آبزیان در خلیج‌فارس صید و به بازارهای داخلی و خارجی عرضه می‌کنند.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با بیان اینکه وجود امکانات ایمنی در شناورهای صیادی الزامی است خاطرنشان کرد: مجوز صید و ثبت شناور برای شناورهایی صادر می‌شود که از تجهیزات ایمنی لازم برخوردار باشند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر