شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۵۵۳
جمعه ۱۲ مهر ۱۳۹۸ - ۰۸:۰۴

فکرشهر: مهدی آخوند زاده با بیش از 50 سال سن از مداحان و ذاکران سالار شهیدان است که بیش از 30 سال ذاکری حضرت سیدالشهدا را در کارنامه دارد.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، او که از سال 1360 نوحه خوانی و سینه زنی سنتی را در بوشهر آغاز کرد، از سال 1364 با نوحه سرایی در مسجد دلگشا به طور رسمی در وادی نوحه سرایی گام نهاد.

او به پیروی از نوحه خوان های پیشکسوت بوشهر چون مرحوم جهانبخش کردی زاده  و بعدها مصطفی گراشی در این وادی گام برداشت و از اشعار محمود موجی در نوحه ها بهره بسیار برده است. از آهنگ سازی های مصطفی اکابریان نیز استفاده نموده است.

وی همراه شدن شعور حسینی را با شور محرمی برای عصر حاضر بسیار ضروری می داند تا جوان ها نیز جذب مجالس حسینی شوند. مضامین تازه و پرمحتوا و متناسب با دوران معاصر را رمز جذب جوانان و جلوگیری از انحرافات در آنها می داند.

آخوند زاده در خصوص حال و هوای مسجد دلگشا در سالهای دفاع مقدس می گوید: " مسجد دلگشا در سالهای پیروزی انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی محل تجمع نیروهای حزب اللهی بود. در سال 60 هنگامی که شهر محل تاخت و تاز منافقین بود،تصمیم های نهایی در خصوص برخورد با ضد انقلاب از این مسجد گرفته می شد.از این محل آذوقه های مورد نیاز تامین و نیروها از این مسجد به جبهه اعزام می شدند.بسیاری از شهدای منطقه دشتستان از این مسجد بودند."   

او که سابقه حضور در جبهه های حق علیه باطل را دارد، در جبهه به نوحه خوانی و سینه زنی سنتی می پرداخته و همین در تجدید قوای رزمندگان تاثیری فراوانی داشته است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر