پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۱۵۸۵
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۲

فکرشهر: فراگیری مهارت‌های زندگی لازمه پرورش نسلی توانمند، پویا و قوی در مقابل ناملایمات اجتماعی است که باید از دوره کودکی به آن پرداخته شود.

به گزارش فکرشهر، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: امروز کودکان بیش از فراگیری یک سری مطالب و مفاهیم تئوری به فراگیری مهارت‌های اجتماعی و زندگی و افزایش تاب‌آوری نیاز دارند.

سمیه رسولی روز شنبه همزمان با آغاز هفته کودک در گفت‌وگو با ایرنا افزود: شخصیت هر انسانی در دوران کودکی او شکل می‌گیرد به همین دلیل توانمند کردن کودکان برای داشتن نسل قوی در مقابل ناملایمات ضروری است.

وی اضافه کرد: تاب‌آوری در مقابل مسائل اجتماعی، تفکر، تامل، تقویت مهارت نه گفتن، نحوه برخورد با مشکلات، اعتماد به نفس، آموزش مهارت‌های زندگی، اخلاق شهروندی، تقویت هوش عاطفی و رشد هیجانی ازجمله مواردی است که با برنامه‌ریزی می‌توان بازخورد آنها را در شخصیت آینده کودکان ببینیم.

رسولی بیان کرد: با آموزش مهارت نه گفتن به کودکان می‌توان به آنان در گذر از مشکلات، گرفتار نشدن به دام اعتیاد و بسیاری از سوء استفاده‌های جنسی کمک کرد.

وی گفت: ورزیدگی فکری و عملی، تقویت تفکر انتقادی و روحیه پرسشگری کودکان از جمله دیگر مواردی است که باید به آنها توجه کرد.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: آینده مربوط به کودکان است و اگر در انتظار آینده به سامان و روشنی هستیم راهی جز پرداختن به کودکانمان نداریم به همین دلیل هر سال یک هفته به نام کودکان نام‌گذاری می‌شود.

رسولی یادآور شد: برنامه‌ریزی برای پرورش و تربیت نسل توانمند تنها مربوط به یک نهاد به تنهایی نیست بلکه دستگاه‌های اجرایی ذیربط همه باید در کنار هم و با هم‌افزایی برای تربیت نسلی توانمند گام بردارند.

وی بیان کرد: کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان کتابخانه‌های شخصی کودکان و نوجوانان هستند و می‌توانند خاص‌ترین کتاب‌ها را در اختیار داشته باشند و دنیای کودکانه را تجربه کنند.

رسولی اضافه کرد: با توجه به اینکه کتاب‌ها حرف‌های زیادی برای گفتن دارند با تقویت این مهارت چیستی و چرایی، تفکر کردن، حل مساله‌های ذهنی، تقویت قوه تخیل، آشنایی باالگوهای صحیح و گسترش دایره واژگان کودک فراهم می‌شود و با امانت دادن یک جلد کتاب به کودک یک دنیا مفاهیم به مخاطب آموزش داده می‌شود.

وی بیان کرد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تلاش دارد در قالب فعالیت‌های ۴۰ گانه در ۱۹ مرکز ثابت، کتابخانه‌های پستی و سیار کودکانی پویا و بانشاط را تربیت کند.

رسولی ادامه داد: در زمان حاضر یک کتابخانه پستی و ۲ کتابخانه سیار روستایی در منطقه دشتستان و تنگستان فعال است که با برنامه‌ریزی برای توسعه این مراکز در سطح استان باید گام برداشت.

وی گفت: کودکان به لحاظ شخصیتی به شادی، نشاط ( به معنی رضایتمندی از خوشخبتی) و بازی احتیاج دارند به همین دلیل برای رسیدن افراد به این نشاط باید برنامه‌ریزی کرد در همین ارتباط از همه کسانی که کودک را مهم دیدند و تاکنون قدم‌هایی برای رسیدن به خواسته‌های آنها برداشتند انتظار می‌رود با هم‌افزایی و استفاده از داشته‌های خود بتوانیم آینده خوبی برای کودکان این سرزمین رقم بزنیم.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: آموزش در کانون براساس گرایش‌های مختلف و جذاب براساس رشته‌های آموزشی موجود انجام می‌شود و تلاش ما بر تقویت هنر خوب شنیدن، تحلیل کردن و تفکر انتقادی در کودکان است.

رسولی گفت: شعار امسال هفته ملی کودک "آینده را باید ساخت" و به این مناسبت بیش از یکصد برنامه فرهنگی در سطح استان از جمله جشن پرواز بادبادک، نمایش عروسکی، کلاس‌های ادبی، جشن‌های کودکانه برای کودکان و نشست‌های تخصصی  و روانشناسی کودک برای بزرگترها در استان پیش بینی شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر