جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۷۴۴
يکشنبه ۰۵ آبان ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۵

فکرشهر: مراسم عزاداری رحلت پیامبر اسلام با حضور گسترده مردم در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شد.

به گزارش فکرشهر، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: در محرم و صفر امسال برنامه‌های مختلف عزاداری در سطح استان بوشهر برگزار شد و مردم حضوری گسترده در این برنامه‌ها داشتند.

حجت‌الاسلام عبدالرضا سروستانی با اشاره به برگزاری آئین‌های عزاداری در نقاط مختلف استان اضافه کرد: بیش از ۷۰۰ مبلغ  اعزامی تا آخر ماه صفر در نقاط مختلف این استان فعالیت می‌کنند.

 در سالروز رحلت جانسوز خاتم‌الانبیا (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) مردم ولایت‌مدار و متدین استان بوشهر ضمن عزاداری و سوگواری، آیین زیارت از راه دور را برگزار کردند.

عزاداران نبی اکرم اسلام (ص) در بوشهر با خواندن زیارت از راه دور، این روز را گرامی داشتند و پس از آن نماز ظهر و عصر را به جماعت به جا آوردند.

مردم دوستدار اهل بیت(ع) در مناطق مختلف این استان با حضور در مساجد، حسینیه‌ها، امامزاده‌ها و مصلاهای جمعه در رثای رحلت آخرین فرستاده خدا حضرت محمد(ص) و شهادت فرزند پاکش امام حسن مجتبی(ع) به عزارداری و سوگواری پرداختند.

همچنین دسته‌های سینه‌زنی سنتی، زنجیر و دمام‌زنی در سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و امام حسن مجتبی (ع) از میدان قدس تا مصلای جمعه شهر بوشهر عزاداری کردند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر