پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۷۹۳
دوشنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۰۹:۲۱

فکرشهر: سال گذشته ۶۰۰ باشگاه کتاب‌خوانی در شهرستان دشتی از توابع استان بوشهر ثبت و امسال نیز تاکنون ۱۰۰ باشگاه کتاب‌خوانی جدید دیگر در این شهرستان به ثبت رسیده است.

به گزارش فکرشهر از خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی روز دوشنبه در کارگاه تشکیل باشگاه‌های کتاب‌خوانی ویژه معلمان مدرسه‌های ابتدایی در دبستان قلم یک خورموج گفت: در سال‌های اخیر شهر خورموج در حوزه جام باشگاه‌های کتاب سرآمد بوده و باشگاه کتاب شکیبا از دبستان قلم خورموج بعنوان باشگاه برگزیده کشوری انتخاب شد.

حمید زارعی افزود: شهرستان دشتی در سال‌های گذشته در زمینه باشگاه کتابخوانی رتبه برتر استان بوشهر را کسب کرده  و بعنوان یکی از شهرستان‌های موفق و برتر کشور در این بخش معرفی شده است.

وی بیان کرد: باشگاه‌های کتاب‌خوانی نقش بسیار مهمی در توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی به‌ویژه در بین کودکان و نوجوانان شهرستان دشتی دارند.

زارعی افزود: مطالعه کتاب‌های خوب به انسان شیوه زندگی کردن، رفتارهای خوب چطور اندیشیدن را می‌آموزد و به انسان کمک می‌کند تا خط فکری خود را پیدا کند.

وی اضافه کرد: با مطالعه زیاد کتاب‌های خوب انسان هیچ‌ وقت در زندگی واقعی غافلگیر نمی‌شود و  یاد می‌گیرد چطور رفتار کند.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دشتی ادامه داد: ذهن انسان به صورت ناخودآگاه سرشار از کلمه‌ها و لغت‌هاست و به صورت ناخودآگاه قادر به توضیح و باز کردن مسایل است.

زارعی تصریح کرد: هیچ‌ چیز به اندازه کتاب خوب خواندن باعث موفقیت نمی‌شود چون ذهن انسان قدرت پردازش و دریافت عمیقی پیدا می‌کند که ناخودآگاه سبک زندگی و عقاید او را تحت شعاع قرار می‌دهد.

وی اظهار کرد: باشگاه‌های کتاب‌خوانی محل خوبی برای آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با کتاب‌خوانی است.

شهرستان دشتی با ۸۶ هزار نفر جمعیت در۸۰ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر