شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۲۹۱۸
پنجشنبه ۰۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۶:۵۲

فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در راستای افزایش مهارت در جامعه روستایی و عشایری ۶۰ روستا در استان بوشهر برای آموزش مهارت در محیط واقعی کار انتخاب شد.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالمجید دراهکی صبح پنج‌شنبه در نشست شورای اداری مهارت‌آموزی با حضور رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور اظهار داشت: بر اساس ظرفیت‌های روستایی در عرصه تولید و اشتغال، مهارت‌های لازم در روستاها ایجاد می‌شود که زمینه اشتغال و تولید در روستاها فراهم می‌شود.

وی بیان کرد: آموزش مهارتی در روستاها با همکاری دهیاری‌ها انجام می‌شود که در این راستا صندوق کارآفرینی امید تجهیزات آن حرفه به‌صورت وام کم‌بهره به مهارت دیدگان پرداخت می‌کند.

دراهکی اضافه کرد: با تشکیل تعاونی روستایی ضمن تولید محصولات موردنظر، زمینه اشتغال و گسترش آموزش مهارتی فراهم می‌شود.

افزایش آموزش‌های مهارتی اشتغال در حوزه نفت

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر بیان کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با مجتمع گاز پارس جنوبی و ارائه آموزش‌های مهارتی اشتغال در حوزه نفت و گاز افزایش می‌یابد.

وی تصریح کرد: طرح‌های مهم مهارت‌آموزی در عرصه صنایع دریایی تدوین و عملیاتی شده که می‌تواند نقش مهمی در اشتغال این حوزه داشته باشد.

آموزش مهارتی در عرصه صنایع دریایی

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با اشاره به ۹۲۷ کیلومتر مرز دریایی با خلیج‌فارس فرصت‌های مهمی در عرصه اشتغال با محور دریا فراهم‌شده است خاطرنشان کرد: اکنون صنایع دریایی در استان فعال است که آموزش مهارتی در این عرصه در دستور کار قرار دارد.

دراهکی گفت: با توجه به تمرکز استان بوشهر به ایجاد محصولات گلخانه‌ای و توسعه این حوزه طرح‌های مهارتی در عرصه گلخانه تدوین و عملیاتی شده است.

توسعه صنایع فرآوری محصولات کشاورزی

وی اضافه کرد: کشاورزان قبلاً تنها در تولید محصول نقش داشتند ولی به سبب وجود بازارهای مختلف در عرضه محصولات کشاورزی از جمله خرما، طرح مهارتی صنایع فرآوری محصولات کشاورزی در دستور کار قرارگرفته که می‌تواند در ایجاد اشتغال، صادرات و رونق تولید اثرگذار باشد.

دراهکی تصریح کرد: با انعقاد تفاهم‌نامه با دانشگاه خلیج‌فارس، نخستین مدرسه کسب‌وکار و مهارت در دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر راه‌اندازی شده است و تمام دانشجویان این دانشگاه در همه رشته‌های تحصیلی بدون مهارت‌آموزی فارغ‌التحصیل نمی‌شوند که این تحول مهمی در حوزه کارآفرینی دانشجویان ایجاد کرده است که در این راستا آزمایشگاه‌های دانشگاه خلیج‌فارس بوشهر به کارگاه‌های مهارت‌آموزی تبدیل‌شده است.

راه‌اندازی کارگاه‌های تولیدی، آموزشی در پادگان‌های نیروهای مسلح

وی اضافه کرد: با صنایع، دانشگاه، نیروهای مسلح، حوزه روستایی، عشایر، مراکز مقابله با آسیب‌های اجتماعی، کمپ‌های ترک اعتیاد، سازمان‌های حمایتی کمیته امداد و بهزیستی تعامل صورت گرفته است که در این راستا کارگاه‌های تولیدی، آموزشی در پادگان‌های نیروهای مسلح و زندان‌های استان راه‌اندازی شده و بخشی از نیاز استان را تأمین می‌کنند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با حوزه صنایع معادنی استان منعقدشده است که آموزش بهره‌برداری از صنایع معدنی در شهرستان‌ها فعال می‌شود.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر