جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۴۱۷
يکشنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۸ - ۰۷:۴۱

فکرشهر: مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: بوشهر به عنوان پایلوت تدوین استانداردهای حرفه طراحی دوخت کشور معرفی شده است.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالمجید دراهکی صبح یکشنبه در نشست تدوین استانداردهای مهارتی پروژه محور رشته طراحی دوخت اظهار داشت: مرکز سنجش صلاحیت حرفه‌ای باید در همه استان‌ها راه اندازی شود.

وی اضافه کرد: در استان‌هایی که امکانات فراهم نیست باید با استان دیگری تجمیع شود، استان بوشهر به عنوان پایلوت تدوین استانداردهای  حرفه طراحی دوخت کشور معرفی شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر خاطرنشان کرد: آزمون های مهارتی باید پروژه محور برگزار شوند تا نیروی انسانی متناسب با نیاز بازار کار تربیت شود. هدف از این طرح اجرای سیاست اعتبار بخشی به گواهینامه‌های مهارتی این سازمان و تحقق برنامه‌های عملیاتی سال جاری است.

وی با بیان اینکه در این برنامه سه روزه بیش از ۱۵ استاندارد مهارتی طراحی دوخت بصورت پروژه محوری تدوین خواهد شد، افزود: با اجرای این طرح نظام جامع آموزش فنی‌وحرفه‌ای به سمت صلاحیت حرفه‌ای سوق داده می‌شود و در راستای عملیاتی کردن این طرح از مربی، آزمونگر و پژوهشگر استفاده خواهد شد.

دراهکی ادامه داد: در این طرح ۲۵ درصد از نمره نهایی آزمون در طول دوره بر اساس شاخص های دانش، مهارت عملی و نگرش و اخلاق حرفه ای کارآموز توسط مربی تعیین خواهد شد.

وی اظهار کرد: در این شیوه که برای مهارت آموزان در دوره های حضوری اجرا می شود، علاوه بر تلفیق دانش و مهارت، از طریق آزمون های عملی پروژه محور،  نقش مربیان در ارزیابی مهارت آموزان را نیز برجسته تر خواهد کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر