شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۳۴۷۳
دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۳۰

فکرشهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: زندانیان استان بوشهر برای حضور در بازار کار توانمندسازی می‌شوند.

به گزارش فکرشهر از مهر، عبدالمجید دراهکی ظهر دوشنبه در نشست با مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و امنیتی استان بوشهر اظهار داشت: اشتغال و حرفه‌آموزی در بین زندانیان باعث تربیت نیروی متخصص خواهد شد و دغدغه زندانیان برای یافتن شغل پس از آزادی را کم می کند.

وی به آمادگی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان بوشهر برای همکاری در زمینه توانمندسازی قشر آسیب‌دیده اجتماعی اشاره کرد و افزود: آموزش این افراد با توجه به ظرفیت‌های بومی و استانی در نظر گرفته می‌شود.

دراهکی با بیان اینکه آموزش‌های مهارتی در اصلاح و تربیت زندانیان موثر است، گفت: تا پایان سال جاری بیش از هزار و ۶۰۰ نفر در زندان‌های شهرستان‌های بوشهر، دشتی و دشتستان با مهارت های فنی و حرفه‌ای توانمند می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه توانمندسازی زندانیان در زمینه فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در اشتغال آنان پس از آزادی بسیار حائز اهمیت است، اظهار داشت: آموزش در زندان‌ها علاوه بر نقش سازنده و تقویت روحیه خودباوری موجب تضمین اشتغال و تامین معاش آینده مددجویان و همچنین بازگشت موثر آنان به جامعه می شود.

وی با بیان اینکه مهارت‌آموزی نقش مهمی در کاهش آسیب‌های اجتماعی دارد، افزود: فراگیری مهارت‌های فنی و حرفه‌ای می‌تواند با ایجاد شرایط اولیه برای اشتغال و اصلاح رفتار مددجویان زمینه را برای ورود به جامعه پس از آزادی فراهم آورد.

دراهکی به  اهداف و مزایای برگزاری دوره‌های آموزشی مهارتی در زندان اشاره کرد و اظهار کرد: توسعه و گسترش آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در زمینه‌های مختلف صنعت، خدمات، فرهنگ و هنر و کشاورزی، استفاده بهینه از نیروی انسانی مددجو به منظور اشتغال و افزایش بهره‌وری در سطح جامعه، به وجود آوردن امکان کسب مقبولیت اجتماعی و جامعه‌پذیری زندانیان، ایجاد روحیه کسب استقلال و خودباوری در زندانیان و شناخت استعداد و توانمندی‌های آنان و ارتقاء سطح دانش، بینش و مهارت‌های فنی و حرفه‌ای زندانیان ازجمله این اهداف است.

برنامه «هر زندانی یک مهارت» در بوشهر اجرا می‌شود

مدیر کل زندان ها و اقداملات تامینی و تربیتی استان بوشهر نیز در این نشست، از تلاش برای توانمندسازی زندانیان بوشهر خبر داد و گفت: برنامه«هر زندانی یک مهارت» اجرا می‌شود.

سید قاسم طباطبایی مهر اظهار داشت: برنامه «هر زندانی یک مهارت» باید در سطح زندان های استان بوشهر عملیاتی شود.

وی با اشاره به اهمیت آموزش‌های مهارتی اضافه کرد: فراگیری مهارت ‌های فنی و حرفه‌ای توسط زندانیان زمینه ورود بهتر آنان به جامعه پس از آزادی از زندان را فراهم می آورد.

طباطبائی مهر افزود: در راستای اجرای سیاست های اصلاحی و تربیتی  سازمان و توانمند سازی زندانیان، در شش ماه اول سال جاری در زندان‌های استان بوشهر تعداد ۵۷۰ نفر از مددجویان در دوره‌های حرفه آموزی فنی و حرفه ای  شرکت و دانش مهارتی را فرا گرفتند.

مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و امنیتی بوشهر تصریح کرد: اجرای دوره‌های مهارت آموزی در زندان‌ها نقش بسزایی در کاهش آسیب در دوران حبس و  انتخاب مسیر اشتغال مددجویان در دوران پس از حبس دارد.

وی اضافه کرد: همواره تلاش کرده‌ایم با برنامه‌ریزی مناسب و انعقاد تفاهم‌نامه با سایر دستگاه‌ها از جمله آموزش فنی و حرفه‌ای ضمن ایجاد تنوع در دوره‌ها، شرایط لازم  برای حضور تمامی مددجویان در کلاس‌های حرفه آموزی را فراهم کنیم.

طباطبائی مهر با تاکید بر توسعه زمینه‌های همکاری و ارتقای سطح کیفی و کمی کلاس‌های مهارت آموزی زندانیان، افزود: بدون تردید حرفه آموزی و اشتغال به کار زندانی پایه اصلی اصلاح و باز پروری مددجو است، به همین دلیل در ایام تحمل کیفر در زندان زندانی فرصت مناسبی برای آموختن حرفه و فنی متناسب با استعداد و توانائی خود پیدا می‌کند که کسب مهارت و متعاقبا کار کردن زندانی وی را از خطرات بیکاری، تن‌پروری و بروز آسیب‌ها اجتماعی رها می‌کند.

مدیر کل زندان ها و اقدامات تامینی و امنیتی بوشهر با اشاره به اینکه آموزش مهارت های فنی و حرفه ای به زندانیان موجب خودباوری و اصلاح و تربیت آنان می شود، گفت: داشتن مهارت در  زندانی ضمن توانمندسازی وی کمک می‌کند تا زندانیان پس از فراغت از زندان به اشتغال پایدار برسند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر