شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
فکرشهر: معاون پژوهشکده سوانح طبیعی کشور گفت: با توجه به اینکه کشورمان از نقاط بلاخیر است، طرح جامع خطرپذیری استان ها نسبت به حوادث مختلف مناطق تدوین می شود.به گزارش فکرشهر، سعیدمحمد صبوری روز جمعه در نشست با مسوولان مدیریت بحران استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه استانهای مختلف کشور دارای حوادثی خاص و طبیعی هستند طرح جامع خطرپذیری استانها نسبت به حوادث مختلف مناطق تدوین می شود.وی با بیان اینکه طرح مطالعات خطر پذیری استان ها اکنون در دست تهیه است اظهار کرد: 
کد خبر: ۶۳۹۸
جمعه ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۵:۴۷

فکرشهر: معاون پژوهشکده سوانح طبیعی کشور گفت: با توجه به اینکه کشورمان از نقاط بلاخیر است، طرح جامع خطرپذیری استان ها نسبت به حوادث مختلف مناطق تدوین می شود.

به گزارش فکرشهر، سعیدمحمد صبوری روز جمعه در نشست با مسوولان مدیریت بحران استان بوشهر افزود: با توجه به اینکه استانهای مختلف کشور دارای حوادثی خاص و طبیعی هستند طرح جامع خطرپذیری استانها نسبت به حوادث مختلف مناطق تدوین می شود.

وی با بیان اینکه طرح مطالعات خطر پذیری استان ها اکنون در دست تهیه است اظهار کرد: 

استان های مرکزی، زنجان و بوشهر اکنون طرح مطالعات خطرپذیری آنها در دست مطالعه است و در این طرح آسیب ها و بلایای طبیعی این استانها شناسایی می شود.

صبوری اضافه کرد: در این طرح برای اینکه میزان خسارت ها در مقابل حوادث کاهش یابد راهکارهای لازم برای مقابله با سوانح و حوادث استان ها ارایه می شود.

وی گفت: طرح مطالعات خطر پذیری استان مرکزی هم اکنون به پایان رسیده و طرح مطالعات خطرپذیری استان بوشهر نیز درحال اجرا است که به زودی به پایان می رسد.

معاون پژوهشی پژوهشکده سوانح طبیعی کشور یادآور شد: استان های سمنان، کرمانشاه و لرستان دراولویت بعدی برای اجرای طرح مطالعات خطر پذیری قرار دارند.

وی بیان کرد: پژوهشکده سوانح طبیعی کشور از سال 1369 بعد از زلزله رودبار تشکیل و آغاز به کار کرد.

صبوری وظیفه این پژوهشکده را تحقیق و بررسی در زمینه سوانح طبیعی در استانهای مختلف کشور ذکر کرد.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی استان بوشهر نیز گفت: با توجه به اینکه نیروگاه اتمی از افتخارات این نظام در استان بوشهر قرار دارد مرکز درمان و بیمارستان هسته ای در بوشهر طراحی شده است. 

عبدالرحیم دادجو اظهار کرد: ساخت مرکز درمان و بیمارستان هسته ای در طرح جامع هسته ای تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: بیمارستان هسته ای کشور در بوشهر با زیربنای هفت هزار و 700 متر مربع و برآورد ریالی 200 میلیارد ریال ساخته می شود.

رییس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی بوشهر ادامه داد: این بیمارستان هسته ای دارای تجهیزات کامل مقابله با آلودگی هسته ای است.

وی گفت: با ساخت بیمارستان هسته ای در استان بوشهر این بیمارستان به عنوان قطب مرکز درمانی هسته ای کشور تبدیل می شود.

دادجو از اجرای طرح استقبال مهر برای حفظ ایمنی و تأمین نیازهای درمانی ضروری در هفته اول مهر ماه در سطح شهر بوشهر خبرداد و گفت: در این طرح آمبولانس ها در مناطق پر تردد و حادثه خیز شهر ساعاتی که رفت وآمد خودرو برای بازگشایی مدارس زیاد بود مستقر بودند و به مشکلات ایجاد شده خدمات رسانی می کردند.

وی افزود: آمبولانس های این مرکز آمادگی دارند تا در صورت بروز حادثه ای در اسرع وقت خود را به محل حادثه برسانند و خدمات درمانی لازم را ارایه کنند.

منبع:ایرنا

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر