دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۰۶۳
شنبه ۰۲ آذر ۱۳۹۸ - ۰۱:۱۸

فکرشهر: رئیس اتاق بازرگانی ایران و کویت گفت: تجار و بازرگانان بوشهری با اعزام هیات‎های تجاری برای حضور بیشتر در بازار کشورهای حوزه خلیج فارس و بویژه کویت تلاش کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سیروس دهقان روز شنبه در نشست با شماری از فعالان اقتصادی استان بوشهر افزود: تجار و بازرگانان بوشهری از دیرباز روابط تجاری بسیار خوبی با کشورهای حاشیه خلیج فارس داشته‌اند که ضرورت دارد در شرایط کنونی این روابط توسعه و افزایش یابد. 

وی بیان کرد: هم‌اکنون استان‌های مختلفی با اعزام هیات‌های تجاری به کشورهای حاشیه خلیج فارس توانستند روابط تجاری خوبی با این کشورها ایجاد کنند که انتظار می‌رود بازرگانان و فعالان اقتصادی بوشهر با حمایت اتاق بازرگانی و سازمان صنعت، معدن و تجارت این مهم را محقق کنند.

دهقان ادامه داد: در این ارتباط فعالان اقتصادی باید با بازدید از نمایشگاه‌ها و دیدار با فعالان اقتصادی کشورهای حاشیه خلیج فارس فعالیت‌های خود را گسترش دهند.

وی گفت: کشورهای حاشیه خلیج فارس ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه و گسترش مراودات اقتصادی دارند که فعالان اقتصادی و تجار بوشهری باید از این فرصت و ظرفیت به نحو مطلوبی استفاده کنند.

دهقان تاکید کرد: بنادر استان  بوشهر ظرفیت بسیار خوبی برای صادرات و واردات دارد که باید از این ظرفیت با توجه به تخفیف‌های داده شده استفاده موثرتری صورت گیرد.

وی یادآور شد: در اتاق‌های بازرگانی مشترک ایران با کشورهای خلیج فارس نیز سعی بر این است تا با احصا موانع و مشکلات فراروی بازرگانان دو طرف برای حل  آنها برنامه‌ریزی شود.

هم‌اکنون استان‌های بوشهر و خوزستان به عنوان پایلوت اصلی مراوده تجاری ایران و کویت هستند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر