پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار سیاست
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۳۱۲
پنجشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۲

فکرشهر: معاون سازمان تعزیرات حکومتی تهران گفت: هیچ مجوزی برای افزایش قیمت کالا و خدمات نیست و با هرگونه افزایش قیمت طبق قانون برخورد می‌شود.

به گزارش فکرشهر از صدا و سیما، محمد علی اسفنانی معاون سازمان تعزیرات حکومتی در برنامه تیتر امشب شبکه خبر گفت: تقریبا روزانه بین ۹۵۰ تا ۹۸۰ بازرسی در تهران انجام شده که ۱۸۷ پرونده تخلف تشکیل شده که معلوم نمی‌کند تخلفات صورت گرفته حتما متاثر از افزایش نرخ بنزین باشد این میزان تخلف همیشه بوده و افزایش پرونده‌ها هم متناسب با افزایش بازرسی هاست.

اسفنانی گفت: طرحی که شروع شده تا زمانی که ضرورت ایجاب کند ادامه خواهد داشت منتهی به نظر شخص خودم از انجا که سیر قیمت‌ها پیش از این نزولی بود و برخی از کالا‌ها تا ۳۰ و ۴۰ درصد هم کاهش پیدا کرده بود فعلا سیر نزولی قیمت‌ها متوقف شده و فکر نمی‌کنم آثار تورمی ناشی از افزایش قیمت بنزین به نحوی باشد که لازم باشد طرح تشدید بازرسی و نظارت‌ها ادامه پیدا کند و این تا یکی دو ماه آینده مشخص خواهد شد.

او گفت: درست است که نرخ بنزین به هر حال ۵۰ درصد افزایش یافته، ولی اگر قرار باشد تغییر قیمتی رخ دهد باید متناسب با تاثیر نرخ بنزین در آن باشد و نمی‌شود مثلا یکباره راننده نرخش را به این بهانه ۵۰ درصد بالا ببرد، ما با افزایش نامتناسب و غیرمنطقی برخورد می‌کنیم.

سید جواد احمدی معاون بازرسی سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان نیز با ارائه آمار‌ی از میزان بازرسی‌ها و پرونده‌های تخلفات گفت: از شروع طرح تا ۴ آذر در کل کشور ۲۶۴ هزار و ۵۱۸ مورد بازرسی انجام گرفته که ۱۷ هزار و ۱۰۳ مورد منجر به تشکیل پرونده شده است و نُرم خیلی تغییر نکرده است و بازرسان ما در مواجهه با واحد‌های صنعتی و صنفی با تخلفات بیشتری روبرو نشده اند.

او با اشاره به افزایش ۴۰ تا ۴۵ درصدی آمار بازرسی‌ها و گشت‌های مشترک گفت: همه تلاش ما این است که جلوی سوء استفاده‌ها را بگیریم، چون همیشه هستند افرادی که وقتی زمینه‌ای فراهم می‌شوند از آن برای ارتکاب تخلف سوء استفاده می‌کنند.

قاسم نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف تهران هم در این برنامه در خصوص وضع بازار پس از اصلاح قیمت بنزین گفت: در بازار فعلا آنچنان تغییر قیمت کالا نداریم و دلیل اصلی آن است که بیشتر حمل و نقل بار با گازوئیل است فقط در شهرهاست که وانت بار‌ها کار توزیع را بر عهده می‌گیرند، منتهی باید انتظار تغییر قیمت را داشته باشیم.

نوده فراهانی با بیان این که اصناف معتمد مردم اند و درصد کمی هستند که مرتکب تخلف می‌شوند گفت: خواهشم از مردم این است که همه افراد را به یک چشم نبینند و مردم باید ما را یاری کنند و اگر جایی با فردی بی انصاف یا بی انصافی روبرو می‌شوند اطلاع دهند.

رئیس اتاق اصناف تهران افزود: در حال حاضر افزایش قیمتی نداریم منتهی باید منتظر تغییرات قیمتی باشیم به هر حال بنزین ۵۰ درصد گران شده و این یک روز تاثیرش را خواهد گذاشت و بخش حمل و نقل الان دارد این گرانی را لمس می‌کند، البته با اجرای طرح اصلاح قیمت بنزین هم سهمیه‌ها به موقع تزریق نشد و از طرف دیگر هم رکود بازار را داریم و کاهش شدید قدرت خرید مردم را که خود این‌ها عواملی است که مانع تغییر قیمت‌ها شده است.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر