دوشنبه ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۳۴۰
پنجشنبه ۰۷ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۵۲

فکرشهر: نماینده مردم بوشهر، گناوه، دیلم در مجلس شورای اسلامی گفت: این استان در ناآرامی‌های اخیر از آرام‌ترین استان های کشور بود که مسئولان با سعه صدر توانستند استان را مدیریت کنند.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، حجت‌الاسلام عبدالحمید خدری روز پنج شنبه در نشست شورای برنامه‌ریزی استان بوشهر افزود: با همکاری و همدلی و درایت مسوولان و نیروهای نظامی، انتظامی، امنیتی و بسیج این استان دراعتراض‌ها خسارت چشم‌گیری در استان گزارش نشد و هیچ شعارهنجارشکنی که در جاهای دیگر داده شد در این استان داده نشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: با نام بردن نام استان بوشهرذهنیت همه به سمت جنوب استان (عسلویه) معطوف می‌شود این درحالی است که این استان ظرفیت‌های مهم کشاورزی، آبزی‌پروری و بخش‌های دیگری  دارد که همواره باید مورد توجه قرار گیرد.

وی ادامه داد: در استان بوشهر توسعه نامتوازنی وجود دارد که تلاش می‌شود با پرداختن به سایر قابلیت‌ها وظرفیت‌های موجود روند توسعه در همه بخشها ایجاد شود و از دولت‌مردان انتظار می‌رود در تصمیم گیری‌های خود به کل استان توجه کنند.

وی در خصوص راه‌آهن بوشهر گفت: براساس تحقیقات مرکز پژوهش مجلس شورای اسلامی شهرستان بوشهر اولویت‌دارترین شهرستان برای منطقه آزاد شدن در کشور بوده ویکی از استان‌های اولویت‌دار در بخش راه آهن است که انتظار می‌رود با پی‌گیری مدیریت ارشد استان در تخصیص اعتبارات این پروژه به سرانجامی برسد و آرزوی دیرینه مردم استان در این بخش به نتیجه برسد.

خدری اضافه کرد: جاده گناوه – میشان در شمال استان از جمله راه‌های ارتباطی مهم شمال استان بوشهر است که مسیر این استان به فارس را ۱۰۰ کیلومتر کاهش می‌دهد.

وی بیان کرد: این پروژه ۱۸ ماه تعطیل بود و انتظار می‌رود با تامین اعتبار لازم هرچه زودتر به بهره برداری برسد.

خدری در خصوص منطقه ویژه اقتصادی شمال استان بوشهر گفت: براساس پی‌گیری‌های انجام شده نزدیک به سه هزار و ۹۰۰ هکتار از زمین‌های ملی به این پروژه اختصاص یافته و مجوزهای لازم از جمله زیست محیطی آن نیز گرفته شده وانتظار می‌رود برای ایجاد زیرساخت‌های لازم در این منطقه اعتبار لازم تخصیص یابد.

وی بر ضرورت اجرای سد دالکی بعنوان بزرگترین سد خاکی استان و تکمیل ۲شهرک‌ شیلاتی استان تاکید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر