سه‌شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۴۸۰
دوشنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

فکرشهر: مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر گفت: در ۷ ماهه امسال با برگزاری ۱۲۵۴ دوره آموزشی در بخش دولتی، بیش از ۱۷ هزار نفر مهارت‌آموزی شدند.

به گزارش فکرشهر از صداوسیما، عبدالمجید دراهکی در شورای اداری آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه توسعه عدالت اجتماعی در حوزه مهارت‌آموزی یکی از ضرورت‌های امروز جامعه است افزود: با توجه به تمرکز مراکز آموزشی و سیاست‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای بر روی مراکز ثابت و سیار شهری، عملکرد در این بخش معادل ۱۰۴ درصد محقق شده است.

وی با اشاره به اینکه ۵۴ درصد آموزش‌ها از طریق آموزش مبتنی بر سهم مشارکتی نوع دوم و تفاهم‌نامه‌های بدون هزینه است اضافه کرد: ۴۵ درصد از آموزش‌های مهارتی در خوشه صنعت، ۳۲ درصد خوشه خدمات، ۱۴ درصد فرهنگ و هنر، ۵ درصد در حوزه کشاورزی و ۴ درصد در حوزه مهارت‌آموزی ویژه ارائه شده است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان بوشهر با بیان اینکه سیاست سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای مدیریت محلی آموزش‌ها و برنامه‌ریزی متناسب با ظرفیت‌های هر منطقه است گفت: روسای مراکز و کارشناسان مشاوره و هدایت شغلی مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای باید با نیازسنجی در بازار کارِ شهرستان‌های خود، ظرفیت‌های ترویج مهارت‌آموزی را شناسایی و دوره‌های آموزشی هم‌راستا با آن نیاز‌ها برگزار کنند.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های خوبی برای اشتغال‌زایی در استان بوشهر وجود دارد، تصریح کرد: اگر قرار است شاهد توسعه در استان بوشهر باشیم، باید تلاش کنیم نیروی انسانی را به سمت آموزش مهارت‌های مورد نیاز هدایت کنیم.

دراهکی با انتقاد از اینکه بسیاری از جوانان نگاه به پشت میزنشینی و مدرک‌گرایی دارند تاکید کرد: مهارت افزایی درکاهش مشکلات اجتماعی و اقتصادی بسیار موثر است.

وی با بیان اینکه آموزش فنی و حرفه‌ای از سازمان‌های بسیار مهم و تاثیرگذار در کشور است بر حمایت همه دستگاه‌های اجرایی از توسعه مهارت‌آموزی در کشور تاکید کرد.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر