جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۶۲۳
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۷

فکرشهر: سرپرست بهزیستی استان بوشهر گفت: مناسب‌سازی مبلمان، فضاها و محیط شهری برای معلولین نیازمند همکاری بین بخشی است.

به گزارش فکرشهر از مهر، علیرضا حاجیونی صبح پنج‌شنبه در نشست با انجمن‌های معلولین استان بوشهر اظهار داشت: محدودیت حرکتی و حسی معلولیت نیست و ناتوانی افراد در استفاده از توانایی‌ها و ظرفیت‌هایشان معلولیت است.

وی ضمن ابراز خرسندی از حضور جامعه معلولین و تبادل اطلاعات در خصوص مناسب‌سازی فضاها و محیط شهری بیان کرد: بحث مناسب‌سازی بسیار گسترده است و نیاز به همکاری و روابط بین بخشی دارد که کامل‌کننده این مثلث خود جامعه افراد دارای معلولیت می‌باشند و باید توسط خود توان‌خواهان مشارکت طلبی و مطالبه گری صورت پذیرد.

حمایت از طرح‌های دانشگاهی

حاجیونی افزود: از طرح‌ها و ایده‌های دانشگاهی که مرتبط با وظایف، عملکرد و اهداف سازمان بهزیستی است حمایت می‌کند.

سرپرست بهزیستی استان بوشهر اضافه کرد: هدف از برگزاری این جلسه بررسی نقش تشکل‌های غیردولتی در ایجاد فرصت‌های مناسب و پیگیری امور مربوط به مناسب‌سازی فضاها و محیط شهری بود و مسائلی از جمله آگاه‌سازی، آموزش فرهنگی، اجتماعی و حمایت از طرح‌های مناسب‌سازی از جامعه معلولین در بحث مبلمان، فضای شهری و نیازهای جامعه توان یابان جهت حضور فعال در جامعه و دسترس‌پذیری مطرح شد.

مناسب‌سازی فضاهای شهری

مژگان آل بهبهانی، مسئول دبیرخانه مناسب‌سازی بهزیستی استان بوشهر نیز گفت: سمن‌ها و انجمن‌های معلولین می‌توانند طرح‌های خود با موضوع مناسب‌سازی فضاهای شهری به دبیرخانه ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی استان ارائه کنند.

نشست مشورتی ستاد هماهنگی و پیگیری مناسب‌سازی با حضور علیرضا حاجیونی سرپرست بهزیستی استان بوشهر، مژگان آل بهبهانی، مسئول دبیرخانه مناسب‌سازی بهزیستی استان بوشهر، سهیلا اشجع معاون امور توان‌بخشی بهزیستی و انجمن‌های حرکتی، حسی و هم هنری معلولان برگزار شد.

این نشست به‌صورت فصلی و مستمر با حضور مسئولین سازمان بهزیستی و جامعه معلولین برگزار می‌شود

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر