يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۸۱۳
سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۹:۱۵

فکرشهر: مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: برای تحقق تاکید رهبر معظم انقلاب در ارتباط با طرح تربیت ۱۰میلیون حافظ قرآن، تاکنون سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در کشور در این طرح شرکت کرده‌اند.

به گزارش فکرشهر، محمدرضا مسیب زاده روز دوشنبه در گفت‌وگو با ایرنا در بوشهر افزود: از این شمار ۲ میلیون و ۳۰۰هزار دانش‌آموز و ۵۰۰ هزار فرهنگی در طرح حفظ جزو ۳۰ قرآن شرکت کردند.

وی با اشاره به اجلاسیه نماز که با عنوان نماز و مدرسه نام‌گذاری شده است اضافه کرد: براساس تاکید رهبر معظم انقلاب فضای مدرسه باید به محل نماز خوانی دانش‌آموزان تبدیل شود زیرا این برترین راه برای تضمین  سلامت جامعه است.

مسیب‌زاده ادامه داد: در این ارتباط تاکنون ۳۲ پیش اجلاسیه استانی و ۷۸۰پیش اجلاسیه در مناطق آموزشی برگزار شده‌است.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس تاکید رهبر معظم انقلاب تلاش شده امسال سال نمازی در آموزش و پرورش باشد.

وی یادآور شد: تاکید رهبر معظم انقلاب درباره نماز مربوط به یک سال نیست و با توجه به تاثیر نماز در تضمین سلامت جامعه به این فریضه واجب و مهم در مدرسه‌های کشور توجه شود. 

مسیب‌زاده اضافه کرد: در زمان حاضر نماز جماعت در ۷۰هزار مدرسه واجد شرایط برگزار می‌شود درحالیکه قانون‌گذار مصوب کرده‌است که هم زنگ نماز داشته باشند و هم فضای برگزاری نماز مهیا شود اما حضور دانش‌آموزان  در نمازهای جماعت اختیاری و داوطلبانه است.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: در زمان حاضر ۱۸هزار امام جماعت و ۵۲هزار فرهنگی اقامه نماز جماعت را برعهده دارند که به صورت میانگین روزانه ۳۰۰هزار نفر برای اقامه نماز فعالیت می‌کنند.

وی ادامه داد: براساس دستور وزیر آموزش و پرورش هیچ کسی اجازه تغییر کاربری نمازخانه‌ها به کلاس درس را ندارد و این کار ممنوع است البته در کشور نمازخانه‌های چند منظوره وجود دارند که مورد تائید ما هستند.

مسیب‌زاده اظهار کرد: در زمان حاضر ۴۰ هزار نمازخانه با فضایی مستقل در کشور فعال هستند و مدرسه‌های تازه تاسیس نیز با در نظر گرفتن فضای نمازخانه احداث می‌شوند.

وی تاکید کرد: مهم برگزاری نماز جماعت در مدرسه‌هاست که نباید وجود برخی کمبودها باعث شود که از اصل برگزاری نماز جماعت غافل شویم.

مسیب‌زاده یادآور شد: در زمان حاضر ۷۵۰ مرکز دارالقرآن در کشور مسئول ارائه فعالیت‌های تکمیلی آموزش قرآن مدرسه‌ها هستند و سالانه یک میلیون نفر در این مراکز ثبت نام و آموزش‌های لازم در این زمینه را فرا می‌گیرند.

وی گفت: در بخش عترت نیز ۳۴هزار هیات مذهبی دانش‌آموزی فعالیت دارند که مهمترین بخش فعالیت آنان ششم ماه محرم برنامه احلی من‌العسل است.

مسیب‌زاده بیان کرد: هفته پایانی آذرماه با عنوان هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس نام گذاری شده‌است که همه ساله برنامه‌های متنوع مرتبط با منشور نورانی و ارزشمند قرآن، عترت و نماز توسط مربیان و معاونان پرورشی در مدارس برگزار می شود.

وی افزود: امسال هفته قرآن، عترت و نماز از ۲۳ تا ۲۹ آذر ماه برگزار می‌شود که روز شمار و فعالیت‌های پیشنهادی برای این هفته به مدارس سراسر کشور ابلاغ شده‌است و کارشناسان قرآن، نماز و عترت مناطق و استان‌ها به صورت ویژه این برنامه‌ها را پیگیری می‌کنند.‌

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر