شنبه ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۴۸۳۸
سه‌شنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۸ - ۰۷:۰۶

فکرشهر: مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به برپایی نماز جماعت در ۷۰ هزار مدرسه گفت: تاکنون سه میلیون و ۱۰۰ هزار نفر در طرح تربیت حافظ قرآن شرکت کرده‌اند.

به گزارش فکرشهر از مهر، محمدرضا مسیب زاده در همایش دو روزه علمی و آموزشی کشوری دست‌اندرکاران حوزه بهداشت روان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی در بوشهر اظهار داشت: طرح تربیت حافظ قرآن بر اساس تأکید رهبر معظم انقلاب در ارتباط با طرح تربیت ۱۰ میلیون حافظ  اجرایی شده است که ۲ میلیون و ۳۰۰ هزار دانش‌آموز و ۵۰۰ هزار فرهنگی در طرح حفظ جزو ۳۰ قرآن شرکت کردند.

وی با بیان اینکه در زمان حاضر ۷۵۰ مرکز دارالقرآن در کشور مسئول ارائه فعالیت‌های تکمیلی آموزش قرآن مدرسه‌ها هستند گفت: سالانه یک‌میلیون نفر در این مراکز ثبت‌نام و آموزش‌های لازم در این زمینه را فرامی‌گیرند.

مسیب زاده با اشاره به اینکه در بخش عترت نیز ۳۴ هزار هیئت مذهبی دانش‌آموزی فعالیت دارند اضافه کرد: مهم‌ترین بخش فعالیت هیئت مذهبی دانش‌آموزی، ششم ماه محرم در برنامه احلی من‌العسل است.

برگزاری ۳۲ پیش اجلاسیه استانی نماز 

وی تصریح کرد: هفته پایانی آذرماه با عنوان هفته قرآن، عترت و نماز در مدارس نام‌گذاری شده است که همه‌ساله برنامه‌های متنوع مرتبط با منشور نورانی و ارزشمند قرآن، عترت و نماز توسط مربیان و معاونان پرورشی در مدارس برگزار می‌شود.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش افزود: امسال هفته قرآن، عترت و نماز از ۲۳ تا ۲۹ آذر ماه برگزار می‌شود که روزشمار و فعالیت‌های پیشنهادی برای این هفته به مدارس سراسر کشور ابلاغ‌شده است و کارشناسان قرآن، نماز و عترت مناطق و استان‌ها به صورت ویژه این برنامه‌ها را پیگیری می‌کنند.‌

وی با اشاره به اجلاسیه نماز که با عنوان نماز و مدرسه نام‌گذاری شده است اضافه کرد: بر اساس تأکید رهبر معظم انقلاب فضای مدرسه باید به محل نمازخوانی دانش‌آموزان تبدیل شود زیرا این برترین راه برای تضمین سلامت جامعه است و در این ارتباط تاکنون ۳۲ پیش اجلاسیه استانی و ۷۸۰ پیش اجلاسیه در مناطق آموزشی برگزارشده است.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه بر اساس تأکید رهبر معظم انقلاب تلاش شده امسال سال نمازی در آموزش و پرورش باشد.

فعالیت ۱۸ هزار امام جماعت

وی یادآور شد: تأکید رهبر معظم انقلاب درباره نماز مربوط به یک سال نیست و با توجه به تأثیر نماز در تضمین سلامت جامعه به این فریضه واجب و مهم در مدرسه‌های کشور توجه شود.

مسیب‌زاده اضافه کرد: در زمان حاضر نماز جماعت در ۷۰ هزار مدرسه واجد شرایط برگزار می‌شود درحالی‌که قانون‌گذار مصوب کرده است که هم زنگ نماز داشته باشند و هم فضای برگزاری نماز مهیا شود اما حضور دانش‌آموزان در نمازهای جماعت اختیاری و داوطلبانه است.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش گفت: در زمان حاضر ۱۸ هزار امام جماعت و ۵۲ هزار فرهنگی اقامه نماز جماعت را بر عهده‌دارند که به صورت میانگین روزانه ۳۰۰ هزار نفر برای اقامه نماز فعالیت می‌کنند.

۴۰ هزار نمازخانه با فضایی مستقل در کشور فعال هستند

وی ادامه داد: بر اساس دستور وزیر آموزش و پرورش هیچ‌کسی اجازه تغییر کاربری نمازخانه‌ها به کلاس درس را ندارد و این کار ممنوع است البته در کشور نمازخانه‌های چندمنظوره وجود دارند که مورد تأیید ما هستند.

مدیرکل قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه در زمان حاضر ۴۰ هزار نمازخانه با فضایی مستقل در کشور فعال هستند و مدرسه‌های تازه تأسیس نیز با در نظر گرفتن فضای نمازخانه احداث می‌شوند خاطرنشان کرد: مهم برگزاری نماز جماعت در مدرسه‌هاست که نباید وجود برخی کمبودها باعث شود که از اصل برگزاری نماز جماعت غافل شویم.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر