چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
جستجو
آخرین اخبار استان بوشهر
مطالب بیشتر
کد خبر: ۶۵۲۰۵
چهارشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۹

فکرشهر: هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر با شعار "نمایش تمرین زندگی و ساختن آینده" با حضور کودکان و نوجوانان روز چهارشنبه در بوشهر گشایش یافت.

به گزارش فکرشهر از ایرنا، سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: نمایش یک هنر تربیتی اثرگذار است که بایدها و هنجارهای جامعه را به بچه‌ها منتقل می‌کند و به‌عنوان یکی از فعالیت‌های مهم این نهاد فرهنگی و تربیتی به‌شمار می‌آید.

سمیه رسولی روز چهارشنبه در آیین افتتاحیه هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر افزود: براساس اعتقاد بسیاری از پژوهش‌گران فعال در حوزه کودک، برگزاری جشنواره‌ها و مهرواره‌ها در رشد، خلاقیت و جامعه پذیربودن کودکان تاثیرگذار است.

وی بیان کرد: کودکان و نوجوانان در این جشنواره‌ها با ارزش‌های اخلاقی و تربیتی و انجام کارگروهی آشنا می‌شوند.

رسولی اظهار داشت: هنر نمایش تمرینی برای زندگی کردن است و بچه‌ها در این قالب شیوه برقراری ارتباط و نقش‌های مثبت و منفی برای خوب بودن و تمرین آداب و رفتار اجتماعی را در قالب هنر به صورت ملموس فرا می‌گیرند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: درمرحله نخست فراخوانی هجدهمین جشنواره هنرهای نمایشی استان  ۲۰ متن نمایشی ارسال شد که از این تعداد ۱۲ گروه انتخاب و از بین آنها نیز هشت گروه نمایشی با تکنیک‌های مختلف برگزیده و به مدت ۲ روز باهم به رقابت می‌پردازند.

وی یادآور شد: گروه‌های نمایشی منتخب از شهرهای بوشهر (۲ نمایش)، دیلم، خورموج، سیراف، برازجان، دیر و کاکی هستند که باهم به رقابت می‌پردازند.

رسولی اضافه کرد: در اجرای نمایش‌ها از کودکان استفاده شده تا آنان آداب اجتماعی، هنجارها و ناهنجاری‌های جامعه را در قالب هنر فرا گیرند.

سرپرست کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: آغوش کانون برای همه کودکان باز است و اضافه شدن یک کودک به جمعیت کانون ما را خوشحال می‌کند.

ارسال نظر
آخرین اخبار
مطالب بیشتر